Nemény András: A következő ciklusban szeretném a parkolási rendszer kérdését végérvényesen rendezni

Farkas Bazsi 2024-03-01 18:08:34
A szombathelyi polgármester, Székesfehérvár első emberével vett részt egy beszélgetésben, ahol szóba került az is, hogy nem hagyhatjuk, hogy belefulladjunk az autókba.

Cser-Palkovics András (Fidesz-KDNP) Székesfehérvár, és Nemény András (Éljen Szombathely!) Szombathely polgármesterei voltak legutóbb Ungár Péter (LMP) parlamenti képviselő podcastjának vendégei.

Az országos közéleti témák mellett a városok közlekedése, pontosabban az autók megszaporodott száma miatti intézkedések is szóba kerültek.

Nemény azzal kezdett, hogy Szombathelyen drasztikusan emelték meg a belvárosban a parkolási díjat, 600 forintot kell fizetni egy óráért. Ugyanakkor a kettes, és a hármas zónában kedvezményeket bevezettek be. Azt szerették volna ezzel elérni, hogy a sofőrök kijjebb parkoljanak és minél inkább használják az emberek a közösségi közlekedést. Egy másik folyamatosan jelentkező probléma, hogy a lakótelepeken élők tudnak-e parkolni, van-e elég hely. 

Erre nemrégen egy pilot projektet indítottak. Azt vizsgálják, hogy a céges furgonok kitiltásával mennyi hely szabadul fel. A gondolat ugyanis az volt, hogy a lakótelepeken élők terhére ne parkoljanak olyan autókkal, amit nem az ott élő családok használnak. 

Hány autó az, ami amikor tényleg kevés hely van, egy családban vállalható. Hogy a harmadik autónak is tényleg ott kell parkolni azon a kevés helyen? Itt is vannak ilyen elgondolásaink, hogy akkor családonként kettőben maximalizáljuk az autószámot. Nyilván ez megint konfliktusokat is gerjeszt. Egyrészt örülnek neki, másrészt pedig van, akinek ez az igazi problémája, hogy akkor miért nem lehet ezt megcsinálni. De ebben bátornak kell lenni. A mi következő ciklusunk, ha nekem lesz hozzá közöm, az erről is fog szólni - mondta Nemény.

Fotó: Ungár Péter Facebook

Cser-Palkovics András azt húzta alá, hogy egy város költségvetésében a parkolási bevételekre nincsen szükség. Azonban muszáj egyfajta forgást biztosítani, hiszen az egésznapos autó tárolásra nincsen kapacitása a közterületnek. 

Székesfehérvár első embere arról beszélt, hogy a társasházak kapcsán is van egy érzékelhető probléma a parkolók terén. 

Miért a köz feladata elhelyzeni az autókat? - tette fel a kérdést.

Cser-Palkovics azt mondta, hogy ugyan sok társasházhoz épül mélygarázs, ám sok esetben ezeket a helyeket nem a lakásom tulajdonosai vásárolják meg, így az ő autójuk megint csak a környék közterületeit foglalja. Olyan lehetőséget vázolt fel, amely szerint P+R parkolókat építenének, és az ott megváltott parkolójegyet, menetjegyként fogadnák el a helyijáratokon.   

Ezzel is azt szorgalmazva, hogy a sofőrök a város szélén hagyják az autóikat. De azt is lehetőségként vázolta fel, hogy szigorítanák a belvárosi behajtást, és csakis az ott lakók hajthatnának be a centrumba.

Bele fogunk fulladni a saját autóinkba, ezt pedig nem hagyhatjuk - jelentette ki. 

Nemény még azzal csatlakozott, hogy korábban szigorítani akart a szombathelyi önkormányzat a parkolóhelyeknél. Az új építésű társasházaknál elő akarták írni a lakásonkénti 2 darab parkolót, amit aztán egy kormányzati intézkedés felülírt, így maradt az egy lakás egy parkolóhely szabályozás. 

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.

Közel félmilliárd forint mínusszal zárt tavaly az Illés Sport Alapítvány

1 milliárd 800 millió forintra csökkent a szervezet állami támogatása. Szalai Ádám és Schäfer András veheti át az utánpótlásbázis.

Ismét Pozsonyban vendégszerepel a Győri Balett

A győriek előadása a műfajilag is rendkívül színes programot kínáló Magyar Kulturális Hét Pozsonyban nevű rendezvénysorozat idei évadának egyik kiemelkedő pontja.

Gyors, de lehet kényelmes is? Országúti bringa hétköznapi szemmel

Ha valaki meghallja azt, hogy országúti kerékpár, legtöbbször a Tour de France ugrik be.

Hetedszerre is Európa legjobb női kézilabdacsapata az Audi ETO KC

Az Odense sem okozott gondot a  győri csajoknak.

Szabad a szivárványos menet Budapesten

A rendőrség megerősítette, lehet az LMBTQI jogokért felvonulni Budapest belvárosában.

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.