Cser-Palkovics András (Fidesz-KDNP) Székesfehérvár, és Nemény András (Éljen Szombathely!) Szombathely polgármesterei voltak legutóbb Ungár Péter (LMP) parlamenti képviselő podcastjának vendégei.
Az országos közéleti témák mellett a városok közlekedése, pontosabban az autók megszaporodott száma miatti intézkedések is szóba kerültek.
Nemény azzal kezdett, hogy Szombathelyen drasztikusan emelték meg a belvárosban a parkolási díjat, 600 forintot kell fizetni egy óráért. Ugyanakkor a kettes, és a hármas zónában kedvezményeket bevezettek be. Azt szerették volna ezzel elérni, hogy a sofőrök kijjebb parkoljanak és minél inkább használják az emberek a közösségi közlekedést. Egy másik folyamatosan jelentkező probléma, hogy a lakótelepeken élők tudnak-e parkolni, van-e elég hely.
Erre nemrégen egy pilot projektet indítottak. Azt vizsgálják, hogy a céges furgonok kitiltásával mennyi hely szabadul fel. A gondolat ugyanis az volt, hogy a lakótelepeken élők terhére ne parkoljanak olyan autókkal, amit nem az ott élő családok használnak.
Hány autó az, ami amikor tényleg kevés hely van, egy családban vállalható. Hogy a harmadik autónak is tényleg ott kell parkolni azon a kevés helyen? Itt is vannak ilyen elgondolásaink, hogy akkor családonként kettőben maximalizáljuk az autószámot. Nyilván ez megint konfliktusokat is gerjeszt. Egyrészt örülnek neki, másrészt pedig van, akinek ez az igazi problémája, hogy akkor miért nem lehet ezt megcsinálni. De ebben bátornak kell lenni. A mi következő ciklusunk, ha nekem lesz hozzá közöm, az erről is fog szólni - mondta Nemény.
Cser-Palkovics András azt húzta alá, hogy egy város költségvetésében a parkolási bevételekre nincsen szükség. Azonban muszáj egyfajta forgást biztosítani, hiszen az egésznapos autó tárolásra nincsen kapacitása a közterületnek.
Székesfehérvár első embere arról beszélt, hogy a társasházak kapcsán is van egy érzékelhető probléma a parkolók terén.
Miért a köz feladata elhelyzeni az autókat? - tette fel a kérdést.
Cser-Palkovics azt mondta, hogy ugyan sok társasházhoz épül mélygarázs, ám sok esetben ezeket a helyeket nem a lakásom tulajdonosai vásárolják meg, így az ő autójuk megint csak a környék közterületeit foglalja. Olyan lehetőséget vázolt fel, amely szerint P+R parkolókat építenének, és az ott megváltott parkolójegyet, menetjegyként fogadnák el a helyijáratokon.
Ezzel is azt szorgalmazva, hogy a sofőrök a város szélén hagyják az autóikat. De azt is lehetőségként vázolta fel, hogy szigorítanák a belvárosi behajtást, és csakis az ott lakók hajthatnának be a centrumba.
Bele fogunk fulladni a saját autóinkba, ezt pedig nem hagyhatjuk - jelentette ki.
Nemény még azzal csatlakozott, hogy korábban szigorítani akart a szombathelyi önkormányzat a parkolóhelyeknél. Az új építésű társasházaknál elő akarták írni a lakásonkénti 2 darab parkolót, amit aztán egy kormányzati intézkedés felülírt, így maradt az egy lakás egy parkolóhely szabályozás.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |