2023-ban nőtt az utasszám a győri buszokon

Pintér Bence 2024-02-09 08:02:24
Tíz százalékos volt a növekedés, de ettől nőtt a zsúfoltság is.

A januári győri közgyűlés témája volt a buszközlekedésre kiírt pályázat, amit ismét egy évre oldana meg a város. Ennek kapcsán először Pollreisz Balázs (MSZP) szólalt fel, aki sérelmezte, hogy nem tervez hosszú távra a város ezen a területen. Fodor Roland (független) megkérdezte, hogy hányan jöttek busszal a közgyűlésre, és elmondta, hogy szerinte olyan rendszert kell csinálni, amire a képviselők is átülnének az autóból. Balla Jenő (független) szerint jó, hogy csak egy évre köt szerződést a város, mivel nem kéne ciklusokon átívelő szerződéseket kötni; emellett azt indítványozta, hogy a 12-14 év alattiaknak ingyenessé kéne tenni a tömegközlekedést.

Bárány István (független) arról beszélt, hogy a pályázati kiírásba kéne már foglalni a járatok sűrítését, mivel a csatolt adatokból látszik, hogy erre szükség van; emellett azt vetette fel, hogy hiába van mobiljegy, vagy hiába lehet – mint később elhangzott – a Google Mapsben utazát tervezni, erről sokan nem tudnak. Tehát tájékoztatni kellene erről a győrieket.

Való igaz, a pályázathoz mellékelt táblázatokból kiderül:

a hosszú évekig tartó csökkenés után 2023-ban 24,2 millióról 26,9 millióra nőtt az utasszám; ezzel párhuzamosan pedig a férőhelykilométer csökkent – ez azt jelenti, hogy nőtt a zsúfoltság a buszokon.

Ennek az az oka, hogy a buszcserékkel ugyan egyértelműen modernebb buszok kerültek a városba, ezek azonban gyakran csuklós buszokat cseréltek nem csuklós buszokra, tehát összességében a „férőhely” csökkent.

Szeles Szabolcs alpolgármester (Fidesz) azt mondta, hogy a Volánnak vannak telephelyei Győrben, nehéz lenne váltani. Egyébként pedig háborús válság, világválság és pandémia van, szóval minden lépést meg kell gondolni. Dézsi Csaba András polgármester (Fidesz) szerint is egy hosszabb távú szerződés lenne ideális, de erre egyelőre nincs lehetőség.

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Megújulhat a Sokorópátkai út Győr-Ménfőcsanakon

Állami kezelésű az út, de az önkormányzat is beszáll a felújításába.

Ungár Péter: Donáth Anna az Európai Gyermekvédelmi Hatóság létrehozásnak mozgalmával megvezeti a választókat

Az LMP parlamenti képviselője arról ír, hogy a gyermekvédelmet Magyarországon rendbe tenni jelenleg csak az Orbán-kormány tudja.

Kellemes tavaszi idővel indul a hét

A déli, délkeleti szelet csak néhol kísérik élénk lökések.

72 órás ultimátumot adott Czeglédy arra, hogy Lenkai Nóra nyilatkozzon akkumulátorgyár ügyben

Amennyiben polgármester lenne a Fidesz jelöltje, megakadályozná egy akkugyár Szombathelyre települését? - szól a neki szegezett kérdés.

Akkuhulladék-figyelő programot indít az LMP

Schmuck Erzsébet, társelnök szerint erre azért van szükség, mert a kormány akkumulátor-gyarmatosítása miatt egyre-másra tűnnek fel selejtes, veszélyes akkumulátorhalmok mindenfelé, például Ikladon vagy Abasáron.

A szombathelyi városvezetés továbbra is mindent megtesz a szombathelyi női kézilabda sikeréért

Pődör Zoltánt arra kérik, hogy a sajtóban való üzengetés helyett tegyenek ki mindent az asztal fölé.

A Fidesz sem akar akkumulátorgyárat Szombathelyre

Illés Károly frakcióvezető alá is írta Czeglédy petícióját.

Bekamuzta, hogy elveszett a jogsija, de lebukott

Külföldi jogsira váltott, de a magyart is meg akarta tartani.

Visszalép Belencsák István a körmendi polgármester-jelöltségtől

A fideszes politikus azt írja, hogy annyi fenyegetést kapott, hogy nem volt más választása.

Klímabarát Díjat kapott Szombathely

A minisztériumban vette át a városvezetés az elismerést.