Süveg Anna, az ellenzéki párt szóvivője csütörtöki online sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: a magyar vasút éppen összeomlóban van, sürgős beavatkozásra van szükség.
A szóvivő a fenntartható közlekedés kulcselemének, nemzetstratégiai kulcságazatnak nevezte a vasutat. Hangsúlyozta: a teljes leromlásának elkerülése érdekében azonnal forrásokat kell átcsoportosítani a fejlesztésekre, a pályafelújításokra és járműbeszerzésekre.
Az LMP szerint olcsó, használt járművek beszerzésére van szükség, valamint a mellékvonalak újranyitására és országos ütemes menetrend bevezetésére. Nem halogatható tovább a vasutasok életpálya-modelljének kimunkálása sem - sorolta.
Kijelentette: a MÁV szervezeti felépítése is drasztikus átalakításra szorul. Hozzátette: regionális közlekedési szövetségeknek kellene átvenni a tömegközlekedés irányítását, hogy ne a minisztériumból és a "MÁV vízfejéből" mondják meg, mely járatok közlekedjenek.
Süveg Anna rámutatott: a forrásokat mindehhez a Budapest-Belgrád vasút építésére szánt mintegy ezermilliárd forintos keretből, illetve az akkumulátorgyárak támogatását szolgáló beruházásösztönzési célelőirányzatból kellene elvonni. Utóbbi csak idén 132 milliárd forint és ugyanennyi lesz jövőre is - jegyezte meg.
Még a jelenlegi, szűkös költségvetési helyzetben is további százmilliárdok mennek el felesleges projektekre - mondta. Példaként említette a Vodafone felvásárlására szánt 700 milliárd forintot, az akkumulátorgyárak támogatására hét év alatt fordítandó 1500 milliárd forintot vagy a reptér vásárlására elköltendő 1500 milliárd forintot.
A legnagyobb kormányzati hazugságnak nevezte, hogy nincs pénz a vasútra. Kijelentette: van rá pénz, hazai forrás is, csak jó helyre kellene tenni.
Bírálta a kormányt, amiért nem a magyar gazdaságot és a hazai érdekeket szolgáló közlekedést fejleszti.