Jelentősen módosul a vasúti menetrend a győri vonalon

Pintér Bence 2023-09-13 13:44:00
Nekiáll a MÁV a felújításnak.

Szeptember 18-tól a MÁV megkezdi a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítását. A vágányzár ideje alatt a MÁV FKG végzi a vágányok karbantartását. Szeptember 18-án hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, ezért a győri fővonalon utazóknak azt javasolják, hogy ne megszokásból utazzanak, hanem mindenképpen tájékozódjanak előre.

Egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok fognak közlekedni Tatabánya és Biatorbágy között. 

A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakasz felújítását szeptember 18-tól megkezdik. A sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást, továbbá több mint másfél kilométer hosszan az ún. alépítményt is (vasúti töltés, bevágás) helyreállítják, ezenkívül hat felsővezeték-tartóoszlopot is kicserélnek. A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat során 950 darab 120 méter hosszú sínszálat fektetnek le, 96 ezer vasbetonaljat cserélnek és mindeközben több mint 100 ezer tonna ágyazati anyagot építenek be.

„A kivitelezés a leányvállalatunk, a MÁV FKG szakembereinek közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával. A karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordítunk. A felújítás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani a térségben nappal és éjszaka egyaránt, ezért a lakosság elnézését és türelmét kérjük” – írják a közleményben.

Jelentősen változik a vonatközlekedés

Az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig, Biatorbágy és Szárliget között az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett.

Szeptember 18-tól október 26-ig a korlátozás miatt menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon, a reggeli és délutáni csúcsidőszakban ezt két vonatra növelik a fő utazási irányokhoz igazítva,

hogy a lehető legtöbb utas pótlóbuszra való átszállás nélkül el tudjon jutni az iskolákba, munkahelyekre, illetve haza. A tervezett menetrendmódosítás alapján az S10-es és S12-es személyvonatok helyett pótlóbuszok járnak majd Tatabánya és Biatorbágy között. A belföldi és nemzetközi személyszállító vonatok menetrendjének kialakítása folyamatban van, az érintett társvasutakkal zajlanak az egyeztetések.   

Az utasok tájékozódásához szükséges menetrendeket, térképeket a héten teszik közzé. Az információs oldal feltöltése is folyamatosan zajlik. Ezenkívül az állomások, megállóhelyek, vonatok kijelzőin, plakátokon és hangosbemondókon, továbbá az értékesítési csatornáikon keresztül is megkezdik a tájékoztatást.

Miért is történik mindez?

A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett ún. kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő év első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése. A beavatkozás végrehajtására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerül sor. 

A MÁV szerint a vonalszakaszon bevezetett 100 km/h-s sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerülhet veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága. A karbantartással párhuzamosan további beruházásokkal is a Budapest és Bécs közötti jelenlegi menetidő csökkentésén dolgozik a vasúttársaság. 

Szólj hozzá!

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.

Közel félmilliárd forint mínusszal zárt tavaly az Illés Sport Alapítvány

1 milliárd 800 millió forintra csökkent a szervezet állami támogatása. Szalai Ádám és Schäfer András veheti át az utánpótlásbázis.

Ismét Pozsonyban vendégszerepel a Győri Balett

A győriek előadása a műfajilag is rendkívül színes programot kínáló Magyar Kulturális Hét Pozsonyban nevű rendezvénysorozat idei évadának egyik kiemelkedő pontja.

Gyors, de lehet kényelmes is? Országúti bringa hétköznapi szemmel

Ha valaki meghallja azt, hogy országúti kerékpár, legtöbbször a Tour de France ugrik be.

Hetedszerre is Európa legjobb női kézilabdacsapata az Audi ETO KC

Az Odense sem okozott gondot a  győri csajoknak.

Szabad a szivárványos menet Budapesten

A rendőrség megerősítette, lehet az LMBTQI jogokért felvonulni Budapest belvárosában.

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.