Az LMP elutasítja a kormány autós közlekedést támogató politikáját és azt, hogy akkumulátorgyártó nagyhatalommá tegyék az országot.
Kanász-Nagy Máté, az LMP frakcióvezető-helyettese szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján közölte: pártja szerint a légszennyezés, a klímarombolás és a városok túlhasználata ellen csak zöld módon lehet fellépni, ahhoz pedig a közösségi közlekedést kell támogatni.
Kijelentette: katasztrofális, hogy tavaly rekordot döntve, a megelőző évnél 23 százalékkal több üzemanyag fogyott az országban, az üzemanyaghasználat ugyanis jelentősen felelős a légszennyezésért és a klímaváltozásért. A magyarországi üvegházhatású gázok 23 százalékáért okolható, a közúti, autós közlekedés pedig az ágazat kibocsátásának 98 százalékáért - mondta.
A politikus leszögezte azt is, hogy az akkumulátoros autók is komoly környezeti ártalmakkal járnak, ráadásul a dugók, a városok autós túlhasználata nem szűnne meg akkor sem, ha az ország több mint négymillió autója mind elektromos lenne.
Kanász-Nagy Máté azt is sérelmezte, hogy nem kormányzati, hanem kínai forrásból tudható: a debreceni akkumulátorgyár 320 milliárd forintos állami támogatást kap. Megjegyezte: már a kínai állam is transzparensebben működik, ha az akkugyárak támogatásáról van szó, mint a magyar.