Január elején közérdekű adatigényléssel fordultunk, hogy megtudjuk:
hányan olvassák, hallgatják, vagy nézik az önkormányzati tulajdonú GyőrPlusz Média tartalmait?
A médiacég ugye rendelkezik print magazinnal, online portállal, televízióval és rádióval is. Mivel ezeken a csatornákon hirdetési felületeket is értékesítenek piaci alapon, ezért azt gondolná az ember, hogy tisztában vannak azzal, hogy potenciális hirdető milyen közönséget érhet el a hirdetéssel.
Úgy tűnik azonban, hogy nem ez a helyzet:
A céget vezető ifj. Knézy Jenő válasza szerint ugyanis a Győr+ Média Zrt. nem kezel ilyen adatokat, tehát nem is tudják azt kiadni nekünk.
A válasz több szempontból is érdekes, hiszen ezek szerint a város költségvetéséből több tízmillió forint jut egy olyan vállalat működésére, amelynek hatékonyságáról – amely egy médiavállalat esetében azt jelenti, hogy mennyi embert ér el a különböző felületeken – nincs semmilyen adat.
Másrészt viszont a vezérigazgató állításával szemben áll az, hogy legalábbis 2022-ben még rendelkeztek ilyen adattal a 2021-es évre vonatkozóan:
az éves üzleti jelentésben ugyanis tavaly leírták, hogy hányan kattintottak az online portál cikkeire.
Mutatjuk:
Ebből látszik, hogy 2020-ban és 2021-ben is rendelkeztek az általunk 2022-re kért adatok egy részével, amit ezek szerint a tavalyi évben valamiért már nem mértek, vagy csak nekünk nem akarnak kiadni.