Gulyás Gergely korábbi állításával szemben 29 százalékkal drágulnak az autópálya-matrciák. Az mfor.hu a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közérdekű adatigényléséből azt tudta meg, hogy pont az ellenkezője történik az ígéreteknek.
A legtöbbet használt 10 napos autópálya-matrica személyautók esetében 40 százalékkal drágul, a havi 71 százalékkal drágul, míg a megyei és az éves matricák csak 5 százalékkal.
Motor esetében a 10 napos növekszik a leginkább, 72 százalékkal, a havi 63 százalékkal, a megyei és az éves pedig 5-5 százalékkal.
A D2-es matricák, vagyis a nagy személyautók és a kisteherautók esetében, a 10 napos csak 5 százalékkal növekszik, a havi 21-gyel, az éves 49-cel, a megyei pedig 5-tel.
A buszok esetében mindegyik kategóriában 5 százalékkal növekszik csak a matrica díja.
Az mfor.hu a szeptember 29-i Kormányinfón kérdést is tett fel Gulyás Gergely kancelláriaminiszternek, melyben azt kérdezték, hogy mi alapján döntöttek a differenciált díjemelés mellett.
„Megnéztük a nemzetközi gyakorlatot is, hogy hol mennyi az autópálya-matrica, és azt is, hogy ki, mennyi autópálya-matricát vásárolt, miből fogy sok, és ott emeltünk kisebb mértékben, amiből sok fogy – válaszolta a miniszter.
Az viszont biztos az ígéret ellenére, hogy a sztrádahasználati díjak emelkedése leginkább a személyautóval rendelkező családokat fogja sújtani.