Többségében a nők döntenek a pénztárnál, még ingatlanvásárlásnál is

Farkas Bazsi 2022-10-06 14:52:47
Így gyakorlatilag ők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot.

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából. Pálfi Éva női marketing szakértő szerint a magyar cégek többsége nem tekinti elég komoly célcsoportnak a hölgyeket. Pedig ha jobban figyelembe vennék a nők vásárlási szokásait, az akár a cégük túlélésének kulcsát is jelenthetné.

Fájdalmas felismerés a férfiaknak: ma már a hölgyek a családi kassza fő döntéshozói. Felmérések szerint ugyanis a vásárlások 85%-ában nők hozzák meg a döntést, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról. Az új otthonok megtalálása esetében például 91%-ban, az élelmiszer és gyógyszerek kategóriájában 93%-ban, az utazásnál 92%-ban, de még az új autó vásárlásánál is 65%-ban az övék a végső szó. A női fogyasztók hatalmas vásárlóerőt és befolyást jelentenek, ugyanakkor a vállalkozások mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet – derül ki a B2W Akadémia friss kutatásából.

A 3273 magyar nő által megválaszolt kérdőív azt mutatja, hogy a nők 91%-a úgy érzi, hogy a hirdetők nem értik meg őket, nem úgy szólnak hozzájuk, ahogy arra vágynának. De mégis mivel lehet megnyerni a gyengébbik nemet?

„Releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra és figyelemre, legyen szó egy eladóval való beszélgetésről vagy termékfejlesztésről. Felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni” – mondta Pálfi Éva női marketing szakértő, a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Miben mások a nők és a férfiak?

Fogyasztói magatartás szempontjából komoly eltérés tapasztalható a két nem között. A szakértő szerint másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben.

„Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi, nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak egy vásárlás során feladatokat tudnak le, nekik sokat jelentenek a statisztikák, eredmények. Mi órákig bolyongunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. A »Vedd meg!« hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyekért hálásak, és amiktől elkötelezettek lesznek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is” – ismertette Pálfi Éva.

A nők lehetnek a cégek megmentői

Az infláció miatt elszabadult árak, a bérfeszültség, illetve a munkaerőhiány okozza a legnagyobb problémákat most a cégeknek. Sokan felismerték már, hogy nem jönnek azok az eredmények, amik eddig; félnek előre tervezni, a kiadások pedig egyre csak nőnek. A szakértő szerint mindez kiváló lehetőséget ad arra, hogy a cégek kihasználják az eddig „elfeledett” célcsoportban rejlő vásárlóerőt, és nekik szóló marketing üzeneteket közvetítsenek.

„A válságot azok a cégek élik túl, akik alkalmazkodnak az igényekhez, figyelembe veszik a vásárlóik szokásait. Szeretnénk, hogy a vállalkozások többé ne úgy gondoljanak a hölgyekre, mint egy piaci résre, egy szegmentálható csoportra. Ők ma már a családi kassza fő döntéshozói, ennek megfelelően kell megszólítani őket. Ha pedig ez sikerül, az akár a csődtől is megmentheti a vállalkozások egy részét” – nyilatkozta a női marketing szakértő.

Pálfi Éva hozzátette: idén október 27-én rendezik meg a B2W Fesztivált, ahol 1200+ cégvezető, nagyvállalati döntéshozó, marketinges ismerheti meg a magyar női fogyasztókra specializálódott legfrissebb marketingeszközöket és -trendeket.

„A B2W kiáll a nőkre célzó tudatos, őszinte, egyenes marketingkommunikáció mellett, ezért arra törekszik, hogy a nőket és a nőkre célzó cégeket tudásanyagokkal és a jövőt alakító példaértékű szakemberekkel segítse” – tette hozzá a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Szólj hozzá!

Első körben nem kapott licencet a Haladás

A zöld-fehérek április 25–től május 3-ig pótolhatják a hiányzó dokumentumokat, és bizonyíthatják a Klublicenc Szabályzatnak való megfelelésüket.

Három új gyalogátkelőhelyet terveztetnek meg Szombathelyre

Az elképzelés szerint a Markusovszky kórházzal szemben, a Dolgozók útján és a Körmendi úton is egy-egy új zebra létesül hamarosan.

LMP: minél több zöld képviselőre van szükség az EP-ben

Akik aláírásukkal az LMP-t támogatják, egyúttal nemet mondanak az akkumulátor-gyártásra - jelentette ki Tetlák Örs, az ellenzéki párt országos elnökségi tagja kedden Budapesten.

Rács mögött a győri "pikó báró"

55 éves kábítószerdílert fogtak el a Győr-Moson-Sopron vármegyei nyomozók.

Szózene est Pajor Tamással és Varga Bencével (Zaporozsec)

Április 25-én 19 órától a szombathelyi Weöres Sándor Színház Márkus Emília termében.

Hogyan alakíthatunk ki egy kis magánszférát a kertben?

Akinek nagy kertje és esetleg még medencéje is van, az tudja nagyon jól, hogy néha meglehetősen nehéz elrejtőzni a kíváncsi szemek elől.

Saját szurkolóira hívta a rendőröket a Haladás vezetősége

A hétfői futsal meccsre mentek ki a foci csapat drukkerei kinyilvánítani a véleményüket.

Szombathelyi pedofilt fogott az ügyészség

Gyermekeket ábrázoló pornóképeket töltött fel egy netes tárhelyre.

Szombathelyi, Jókai utcai gázolás: Semmiféle eltussolás a kapitányság részéről nincs

Megszólalt a szombathelyi rendőrkapitány a kettős gázolás ügyében.

Keresőoptimalizálás: hogy valóban azt kapjuk, amit látni szeretnénk

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO szerves része az online marketingnek. Az a lényege, hogy a weboldalakat, illetve azok tartalmait a lehető legelőrébb rangsoroljuk a keresőmotorok találati listáin.

100 nyugtatót beszedve vezetett egy férfi, Kapuvár mellett szenvedett balesetet

Összeveszett az asszonnyal, ezt a megoldást választotta.

Pintér Bence fizetetlen szabadságra megy a kampány ideje alatt

A győri Tiszta Szívvel a Városért Egyesület polgármesterjelöltje felfüggeszti újságírói tevékenységét.

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

Győri ingatlanok érétkesítéséről is döntött a cég.

Azzal fenyegette a sárvári gyámügyest a nő, hogy megöli

„Na te büdös k***a, ha te ezt megtetted, akkor nem fogok veled szépen beszélni!”