Többségében a nők döntenek a pénztárnál, még ingatlanvásárlásnál is

Farkas Bazsi 2022-10-06 14:52:47
Így gyakorlatilag ők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot.

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából. Pálfi Éva női marketing szakértő szerint a magyar cégek többsége nem tekinti elég komoly célcsoportnak a hölgyeket. Pedig ha jobban figyelembe vennék a nők vásárlási szokásait, az akár a cégük túlélésének kulcsát is jelenthetné.

Fájdalmas felismerés a férfiaknak: ma már a hölgyek a családi kassza fő döntéshozói. Felmérések szerint ugyanis a vásárlások 85%-ában nők hozzák meg a döntést, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról. Az új otthonok megtalálása esetében például 91%-ban, az élelmiszer és gyógyszerek kategóriájában 93%-ban, az utazásnál 92%-ban, de még az új autó vásárlásánál is 65%-ban az övék a végső szó. A női fogyasztók hatalmas vásárlóerőt és befolyást jelentenek, ugyanakkor a vállalkozások mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet – derül ki a B2W Akadémia friss kutatásából.

A 3273 magyar nő által megválaszolt kérdőív azt mutatja, hogy a nők 91%-a úgy érzi, hogy a hirdetők nem értik meg őket, nem úgy szólnak hozzájuk, ahogy arra vágynának. De mégis mivel lehet megnyerni a gyengébbik nemet?

„Releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra és figyelemre, legyen szó egy eladóval való beszélgetésről vagy termékfejlesztésről. Felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni” – mondta Pálfi Éva női marketing szakértő, a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Miben mások a nők és a férfiak?

Fogyasztói magatartás szempontjából komoly eltérés tapasztalható a két nem között. A szakértő szerint másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben.

„Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi, nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak egy vásárlás során feladatokat tudnak le, nekik sokat jelentenek a statisztikák, eredmények. Mi órákig bolyongunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. A »Vedd meg!« hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyekért hálásak, és amiktől elkötelezettek lesznek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is” – ismertette Pálfi Éva.

A nők lehetnek a cégek megmentői

Az infláció miatt elszabadult árak, a bérfeszültség, illetve a munkaerőhiány okozza a legnagyobb problémákat most a cégeknek. Sokan felismerték már, hogy nem jönnek azok az eredmények, amik eddig; félnek előre tervezni, a kiadások pedig egyre csak nőnek. A szakértő szerint mindez kiváló lehetőséget ad arra, hogy a cégek kihasználják az eddig „elfeledett” célcsoportban rejlő vásárlóerőt, és nekik szóló marketing üzeneteket közvetítsenek.

„A válságot azok a cégek élik túl, akik alkalmazkodnak az igényekhez, figyelembe veszik a vásárlóik szokásait. Szeretnénk, hogy a vállalkozások többé ne úgy gondoljanak a hölgyekre, mint egy piaci résre, egy szegmentálható csoportra. Ők ma már a családi kassza fő döntéshozói, ennek megfelelően kell megszólítani őket. Ha pedig ez sikerül, az akár a csődtől is megmentheti a vállalkozások egy részét” – nyilatkozta a női marketing szakértő.

Pálfi Éva hozzátette: idén október 27-én rendezik meg a B2W Fesztivált, ahol 1200+ cégvezető, nagyvállalati döntéshozó, marketinges ismerheti meg a magyar női fogyasztókra specializálódott legfrissebb marketingeszközöket és -trendeket.

„A B2W kiáll a nőkre célzó tudatos, őszinte, egyenes marketingkommunikáció mellett, ezért arra törekszik, hogy a nőket és a nőkre célzó cégeket tudásanyagokkal és a jövőt alakító példaértékű szakemberekkel segítse” – tette hozzá a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Szólj hozzá!

A TISZA határon túl született politikusai nyílt levélben állnak ki a Lázár János által szlováknak nevezett Strompová Viktória és a külhoni magyarság mellett

A magyar nemzet nem születési hely kérdése, hanem közös nyelv, kultúra, sors és közös felelősség - írják.

Egy meccs után kiesett a darts vb-ről Kovács Patrik

Az egyetlen magyar induló sima 3-0-ás vereséget szenvedett.

Az intim élmények mögötti mozgatórugók

Gondolkodtál már azon, hogy valójában miért is szeretkezünk? Egy nemrégiben közölt kutatás új szempontokat hozott felszínre: arra utal, hogy az intimitáshoz kapcsolódó motivációink nagyban befolyásolják az aktus utáni elégedettséget.

Embert gázolt a vonat Győrben

A súlyos közlekedési baleset az Egressy Béni úti vasúti átjáróban történt. 

Győr környéki programok a hétvégére advent negyedik ünnepén

Élményfestés, slam poetry, karácsonyi brunch party és egy csomó program vár mindenkit a győri régióban. 

Magyar Péter: Lázár János tűnjön el a közéletből, vagy nyilvánosan kérjen bocsánatot, amiért leszlovákozta a TISZA felvidéki származású képviselőjelöltjét!

Liszt Ferenc szerinted magyar volt? Az aradi vértanúk? Mádl Ferenc elég magyar volt neked? - teszi fel a kérdést a pártelnök.

245 közadat-pert bukott el az állam az elmúlt 5 évben

Mit titkolnak az állami cégek, és leginkább: miért?

Szlovákiában akár 6 hónapos börtönbüntetés is kiszabható azokra, akik megkérdőjelezik a Beneš-dekrétumokat

Újabb lendületet vett a németek, és magyarok kollektív bűnösségét kimondó jogszabálycsomag.

Pezsgős évbúcsúztató a győri Esterházy-palotában

Ingyenes tárlatvezetéssel és koccintással zárul az év a város egyik legszebb kiállítóterében.

Rápli Róbert: A kormánynak a települések mellé kell állni, és nem sarcolni azokat

A TISZA szombathelyi képviselőjelöltje szerint a városi úthálózatokat csakis akkor lehet helyrehozni, ha helyben marad a település pénze.

3 tonna élelmiszert vont ki a forgalomból egy vadhús-feldolgozó üzemben a Nébih

A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzések újabb eredményeit tette közzé az Agrárminisztérium.

5 millió 500 ezer forintot kért kölcsön egy vasi férfi, amit esze ágában sem volt visszaadni

Már akkor tudta, hogy nem tudja visszafizetni, mikor átvette a pénzt.

Parkolási bírságból politikai hajcihő Győrben - Borsi Róbert teli tüdőből fújja a lufit

A vizsgálóbizottság elnöke már feljelentést emleget, miközben egy 15 600 forintos ügy miatt zárt ajtók mögött zajlik a „vizsgálat”.

Jótékonysági ételfőzés lesz pénteken a Győri Városháza előtt

Lelkes civilek főznek rászorulóknak, az ételosztás délelőtt zajlik a belvárosban.

December 20-án lezárul a sárga kukák kiosztása a GYHG térségében

A vidéki településeken befejeződik az otthoni csomagolóanyag-gyűjtéshez szükséges edények átadása.

Megvannak Kolossváry Balázs utódai a Győr Plusznál

Egyszerre ketten kellenek, hogy betöltsék a volt vezérigazgató hagyta űrt.

Édeshármas: hogyan válasszunk harmadik szereplőt?

Az édeshármas lehetősége felizzíthatja a mindennapok szürkeségét, és sokak fantáziáját megmozgatja. De hogyan is döntsük el, hogy ki legyen a harmadik személy?