Vitézy Dávid közlekedésért felelős államtitkár elfelejtette korábbi lelkes kiállását a közösségi közlekedés mellett, és most már az autós lobbi érdekeit képviseli. Az államtitkár lenézi azokat az embereket, akik anyagi vagy környezetvédelmi megfogalmazásból metróval, busszal, vonattal járnak - erről Gál József, az LMP szóvivője beszélt ma Budapesten, aki a klímabérlet bevezetése mellett emelte fel a hangját.
A kormány folyton arra hivatkozik, hogy ők nem akarják megmondani az embereknek, hogyan éljenek, mivel közlekedjenek, de ez nincs így.
Vitézy Dávid egy múlt heti interjúban nyíltan kimondta, hogy nehéz időkben csak és kizárólag az autósoknak jár segítség. Aki környezetbarát közösségi közlekedést használ, annak nem, ugyanis a kormány azért nem vezette be német mintára a klímabérletet, mert itthon hatósági áras a benzin, Németországban viszont drága. Gál elmondása szerint rengeteg embernek nehézséget okoz a közlekedés a csökkentett benzinár mellett is. Vannak, akik eleve tömegközlekedést használnak, őket is megviseli az infláció, az élelmiszer árak növekedése és jól jönne nekik az olcsó bérlet.
A klímabérlet nem csak szociális, hanem zöld intézkedés is. Attól, hogy magánszemélyeknek hatósági áras az üzemanyag, még ugyanúgy indokolt az autóforgalom csökkentése és a tömegközlekedés vonzóbbá tétele. Mellesleg a közösségi közlekedés energiafelhasználása sokkal hatékonyabb, mint az autózásé. Vitézy Dávidnak meg kell értenie, hogy kevesebb benzinfogyasztással csökkenthetjük Magyarország energiafüggőségét és érdemben teszünk a klímaváltozás ellen - mondta a szóvivő.
Gál József szerint felelős döntés a havi 5 ezer forintos klímabérlet bevezetése lenne, amiért petíciót is indított az LMP, és amit a klimaberlet.hu oldalon lehet aláírni.