Napi nem meglepő: a magyarok télen, nyáron melegen isszák a kávét

Farkas Bazsi 2022-08-21 15:18:19
Egy friss kutatás hozta ezt az eredményt.

A magyar kávékedvelők 56 százaléka rendszeresen, illetve alkalmanként fogyaszt jegeskávét, a Costa Coffee és a GKID 2022 júliusában készült közös reprezentatív kutatása szerint a legtöbben ezt otthon készítik, ugyanis a túlnyomó többség nem szívesen fizet ezer forintnál magasabb összeget a jeges kávéért. Kiderült az is, hogy az időjárás nemigen befolyásolja a szokásokat, az emberek 68 százaléka nyáron sem nagyon változtat rajta, a kávét ilyenkor is melegen issza.

A kutatásban megkérdezett legfiatalabb korcsoport, a 18 és a 24 év közötti fiatal felnőttek több mint fele a nyári időszakban változtat kávézási szokásain, míg a 60 év felettiek 70 százaléka ugyanúgy kávézik nyáron, mint a hűvösebb évszakokban.

Közölték, aki mégis változtat, az jellemzően kevesebb kávét iszik a nyári szabadsága, pihenése alatt (7 százalék), különösen igaz ez a legfiatalabbakra (14 százalék). A napi hőmérséklet nem igazán befolyásolja a kávéválasztást: mindössze a válaszadók 3 százaléka teszi az időjárástól függővé, hogy hogyan kávézik. Úgy tűnik, a legfiatalabb válaszadók hajlamosak kánikulában változtatni bevett szokásaikon - 8 százalékuk változtat, és minél idősebb a válaszadó, ez annál kevésbé jellemző rá - derült ki a felmérésből.

Bár a megkérdezettek több mint fele alkalmanként vagy rendszeresen fogyaszt jeges kávéitalt, a hűsítő kávék a fiatalok körében a legnépszerűbbek: míg a 18-24 évesek csupán 15 százaléka nem fogyaszt jegeskávét, addig ugyanez az arány a 60 év fölöttieknél már 43 százalék. A fiatalok ráadásul nemcsak többet fogyasztanak, de többféle hideg kávéitalt is kipróbálnak, és nyitottabbak az édesebb verziók, például a fagylaltkávé iránt.

A Costa Coffee kutatása alapján a legnépszerűbb ital a jeges cappuccino, ezt minden ötödik válaszadó fogyasztja, közel ugyanennyien választják a fagylalt kávét (19 százalék) és a jeges eszpresszót is (18 százalék). A fiatalabbak körében is a jeges cappuccino a legnépszerűbb, a 30 év alattiak közül minden harmadik válaszadó ezt issza legszívesebben.

Nemek közötti megoszlás is megfigyelhető az elemzés szerint: a férfiak 36 százaléka nem fogyaszt jeges kávéitalt, s ha igen, akkor is a tejmentes verziót választják, míg a jeges cappuccinót, a frappét és a fagylalt kávét inkább a nők részesítik előnyben. A válaszadók 76 százaléka otthon készíti el jeges finomságát, de kávézóban is szívesen fogyasztja 43 százalékuk, strandon 15 százalékuk, míg munkahelyen viszonylag kevesebben, a válaszadók 12 százaléka él ezzel.

A Costa Coffee és a GKID közös kutatásából kiderült az is, a jegeskávét fogyasztók meglehetősen árérzékenyek - 78 százalékuk maximum ezer forintot hajlandó fizetni érte. A válaszadók 14 százaléka fizetne ezer forint feletti összeget egy jeges italért, míg 7 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy egy igazán jó kávé esetén nem számít az ár.

A kutatást a GKID Research Consulting a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából 2022 júliusában mintegy 4600 fogyasztó megkérdezésével készítette.

Szólj hozzá!

Konferencia-liga meccset játszik az ETO FC csütörtökön

Jerevánban lép pályára a győri csapat.

Milyen burkolatot válasszunk beltéri lépcsőhöz?

A beltéri lépcső nemcsak egy közlekedési útvonal, hanem egy meghatározó belsőépítészeti elem is, amely nagyban hozzájárul az otthon stílusához és hangulatához.

Mindjárt kiderül, hogy ki tanulhat tovább

Szerda este kihirdetik a ponthatárokat.

Nyári diákmunka kisokos

Tippek, hogyan legyen minden rendben. 

50 év feletti győriek, figyelem!

Kérdőív készül a lakosság életkörülményeiről.

54 millió forint kárt okozott a csaló házaspár GY-M-S megyében

Kamu asztalos vállalkozással csalták ki a pénzt a megrendelőktől. 

Felújítás miatt négy hétre bezár a Keleti pályaudvar

A pályaudvaron a 2019-es felújítást követő legnagyobb beruházást hajtják végre.

Kósa Lajos szerint rendben van az ország aranytartaléka

Úgy tűnik ez még nem veszítette el ‘köz’ jellegét.

Mit vigyél babalátogatóba?

Egy új családtag érkezése mindig izgalmas pillanatokat szül.

Pannonia Boost – Egy szombathelyi vállalkozás, ami új lendületet ad a cégeknek

A digitális jelenlét ma már nem csak egy opció – a sikeres vállalkozások egyik alapfeltétele.

Lemondott Haba Vilmos, a győri Jobbik elnöke

Facebook-oldalán jelentette be a hírt.

Weöres Sándor és Károlyi Amy beugrott egy feketére a szombathelyi Nagyszállóba

Különös alakok lepték el a bezárt hotel földszinti ablakait. Derkovits Gyula önarcképe is megjelenik.

Gyógygombák és kender: harmónia az egészség szolgálatában

Az idők folyamán a természet ajándékai mindig is fontos szerepet játszottak az egészség megőrzésében.