Az Egyesült Államok légiereje még áprilisban fedezte fel, hogy valami nem stimmel a flottájában használt katapultülésekkel.
A tisztviselők a problémát eleinte elszigetelt eseménynek gondolták, de miután bevonták a haditengerészetet és a tengerészgyalogságot is, hogy széleskörűen kivizsgálják a dolgot, kiderült, hogy a probléma gyökerét a gyártósornál kell keresni.
A probléma egyébként, mint kiderült, elég súlyos volt, a katapultülésben lévő kilövőpartonból ugyanis
hiányzott a robbanótöltet,
ami kilökte volna az ülést, és megmenthette volna a pilóta életét.
Nagyon úgy néz ki, hogy mire kiszivárgott a dolog, a Martin-Baker cégnél, a katapultülések brit gyártójánál, ami a Lockheed Martin amerikai repülőgépgyártó beszállítója, már orvosolták is a dolgot.
Az amerikai hadsereg egyébként, ha minden igaz, 2700 üléspatront tesztelt, és abból
összesen csak 3 volt hibás.
A hadsereg azért, biztos, ami biztos, még július 19-én arra kért mindenkit, hogy a következő 90 napban ellenőrizzék az összes patront.
Az F-35-ösök sorozatgyártása egyébként még 2006-ban indult, azóta körülbelül 770 darab készült, az Egyesült Államok légiereje, haditengerészete és a tengerészgyalogság 2500 darabot tervez rendszerbe állítani a következő években.
Az Egyesült Államok külügyminisztériuma egyébként éppen a napokban, július 29-én jelentette be, hogy jóváhagyták, hogy Németország 8,4 milliárd dollár értékben F-35-ösöket vásároljon.
(via Azonnali)