Nemrég érkezett a szerkesztőségünkhöz az LMP közleménye, amelyben arról írnak, a pártnak súlyos kritikái vannak a Főváros által tervezett új, egységes parkolási rendszerrel. A közleményt a továbbiakban változtatás nélkül közöljük:
Nem elég az egységes parkolás, klímabérlet és dugódíj is kell!
Súlyos kritikái vannak az LMP-nek a Főváros által tervezett új, egységes parkolási rendszerrel. A párt álláspontja szerint jóval szigorúbb szabályozásra van szükség.
A Főváros által kezdeményezett egységes parkolási rendszer megkésett és kevés. Az LMP szerint szükséges az átlátható parkolási szisztéma a korábban felmerült korrupciós ügyletek miatt, és előremutató, hogy ezentúl az A-C zónában maximum 3 órán át lehet parkolni, azonban a budapesti parkolási díjak továbbra is enyhék, nem tükrözik a közterület valós értékét.
A tervezett szabályozás legfájóbb hiányossága, hogy az új parkolási rendszer nem kezeli a kerületek által adott indokolatlan mértékű lakossági kedvezményeket. A legtöbb kerületben évi 2-3000 forintért parkolhatnak a helyben élők, ami aránytalanul olcsó az elfoglalt közterülethez képest. A zöldpárt javaslata szerint lakásonként csak egy autóra járna kedvezmény, és a kedvezményes díj is a közterület értékével arányosabb lenne a jelenleginél. Fontos, hogy minden autósban tudatosuljon, hogy milyen környezeti és egészségi károkozással jár, ha autóval jön be a városba, ezért azt várjuk a fővárostól, hogy indítson átfogó tájékoztató kampányt.
Szemléletváltás szükséges a városi köztereink megítélésében is. A város azért épült, hogy az emberek otthon érezzék magukat benne és élhető legyen. Nem normális, hogy Budapest belvárosában a közterület 80 százalékát autók foglalják el. A parkolók helyett szélesebb járdákra, kerékpársávra, teraszokra és zöldterületekre, fákra van szükség.
Az LMP szerint a Főváros tervezett szabályozása nem elégséges. Minél előbb be kell vezetni a klímabérletet, mely havi 5 ezer forintos díjával sok autós számára tenné vonzóvá a közösségi közlekedést. Második lépésként pedig a dugódíjat is be kell vezetni, amitől nem kell félni, mert annak összegét az autósok jelenleg a dugóban „füstölik" el. Azon autósok is jobban járnának a dugódíjjal, akik kénytelenek kocsival közlekedni, mert a kevesebb autó jobban tudna haladni, továbbá a város is jól járna, mert jelentősen csökkenne a légszennyezettség.