Az LMP szerint nem elég az egységes parkolás, klímabérlet és dugódíj is kell

Fehér Buda 2022-06-29 10:10:14
Súlyos kritikái vannak az LMP-nek a Főváros által tervezett új, egységes parkolási rendszerrel.

Nemrég érkezett a szerkesztőségünkhöz az LMP közleménye, amelyben arról írnak, a pártnak súlyos kritikái vannak a Főváros által tervezett új, egységes parkolási rendszerrel.  A közleményt a továbbiakban változtatás nélkül közöljük:

Nem elég az egységes parkolás, klímabérlet és dugódíj is kell!

Súlyos kritikái vannak az LMP-nek a Főváros által tervezett új, egységes parkolási rendszerrel. A párt álláspontja szerint jóval szigorúbb szabályozásra van szükség.

A Főváros által kezdeményezett egységes parkolási rendszer megkésett és kevés. Az LMP szerint szükséges az átlátható parkolási szisztéma a korábban felmerült korrupciós ügyletek miatt, és előremutató, hogy ezentúl az A-C zónában maximum 3 órán át lehet parkolni, azonban a budapesti parkolási díjak továbbra is enyhék, nem tükrözik a közterület valós értékét.

A tervezett szabályozás legfájóbb hiányossága, hogy az új parkolási rendszer nem kezeli a kerületek által adott indokolatlan mértékű lakossági kedvezményeket. A legtöbb kerületben évi 2-3000 forintért parkolhatnak a helyben élők, ami aránytalanul olcsó az elfoglalt közterülethez képest. A zöldpárt javaslata szerint lakásonként csak egy autóra járna kedvezmény, és a kedvezményes díj is a közterület értékével arányosabb lenne a jelenleginél. Fontos, hogy minden autósban tudatosuljon, hogy milyen környezeti és egészségi károkozással jár, ha autóval jön be a városba, ezért azt várjuk a fővárostól, hogy indítson átfogó tájékoztató kampányt.

Szemléletváltás szükséges a városi köztereink megítélésében is. A város azért épült, hogy az emberek otthon érezzék magukat benne és élhető legyen. Nem normális, hogy Budapest belvárosában a közterület 80 százalékát autók foglalják el. A parkolók helyett szélesebb járdákra, kerékpársávra, teraszokra és zöldterületekre, fákra van szükség.

Az LMP szerint a Főváros tervezett szabályozása nem elégséges. Minél előbb be kell vezetni a klímabérletet, mely havi 5 ezer forintos díjával sok autós számára tenné vonzóvá a közösségi közlekedést. Második lépésként pedig a dugódíjat is be kell vezetni, amitől nem kell félni, mert annak összegét az autósok jelenleg a dugóban „füstölik" el. Azon autósok is jobban járnának a dugódíjjal, akik kénytelenek kocsival közlekedni, mert a kevesebb autó jobban tudna haladni, továbbá a város is jól járna, mert jelentősen csökkenne a légszennyezettség.

Szólj hozzá!

10 külügyi vizsga vár Bebes Istvánra ahhoz, hogy főkonzul lehessen

Szeptembertől Düsseldorfban látja el a feladatot.

El akarta hallgattatni a molesztált diáklányokat az igazgató, most mégis újra kinevezhetik a Soproni Tankerület egyik általános iskolájában

A direktor bevédte volna az első fokon szeméremsértésért elítélt néptánctanárt, őt pedig a tankerület.

V.Németh Zsolt Szentpéterfán beszélt arról, hogy árvizek tekintetében Magyarország az egyik legveszélyeztetettebb Európában

Vas vármegyében az árvíz utáni helyreállításra összesen több mint 560 millió forintot fordítanak.

Részegen bántalmazott egy férfi egy másikat Szombathelyen

Miután földre vitte, még több alkalommal bele is rúgott. 

Összedőlés fenyegeti a toronyi ravatalozót?

Kidúcolták az épület megrepedt oldalfalát.

Egyre közelebb húz a Fideszhez Görbicz Anita

Kocsis Máté digitális polgári körének egyik alapítója lett, a győri Fidesz országgyűlési képviselő-jelöltségének egyik fővárományosa.

A Falcóból igazolt játékost az Egis Körmend

A 2004-es születésű Hansen Daniel 2 szezonra írt alá a piros-feketékhez.

Újra üzemel a kiégett szelektív-szemétgyűjtő sziget Győrben, a Hédervári úton

A hétfői tűzben elpusztult kukákat gyorsan pótolta a GYHG.

Konferencia-Liga meccsen lép pályára az ETO FC csütörtökön, Svédországban 

A csapat nevéből eltűnt a ‘Győr’, de reméljük ez nem befolyásolja a teljesítményt.  

Idén a Vásárcsarnok is bekapcsolódik a karneváli hangulatba

46 hagyományőrző csapattal vár a histórikus játék!