Kormányhatározat van róla, már utaznunk kellene Navracsics Tibor álmán, a balatoni körvasúton

Farkas Bazsi 2022-06-22 20:19:00
Szeretné körbevonatozhatóvá tenni a Balatont – mondta Navracsics Tibor a Magyar Nemzetnek. 2016-ban a kormány egyszer már határozott erről, de a fejlesztés – sok mással együtt – azóta sem valósult meg. Az elektromos katamaránokat is 2022-re ígérték a tóra, egyelőre ezekből sem látni egyet sem.

„Titkos vágyaim vannak, ilyen például annak megteremtése, hogy körbevonatozható legyen a Balaton. Ez turistalátványosságként is kiváló lehetőségeket rejtene magában, éppen úgy, ahogy Budapesten a 2-es villamos, amelynek az útvonalán megcsodálható panorámát a helyieken kívül évente több millió turista is élvezi. Ha ennek megvalósulását elérni nem is tudom a hivatali időm alatt, bízom benne, hogy legalább közelebb jutok hozzá”

– mondta a Magyar Nemzet szerdán megjelent számában Navracsics Tibor - amelynek apropóján az Azonnali írt cikket.

A frissen kinevezett területfejlesztésért és uniós források felhasználásáért felelős miniszter szavai azért meglepőek, mert a Balatonnak mostanra már körbevonatozhatóvá kellett volna válnia.

Erről egy kormányhatározat is született 2016-ban, amiben még a 2014-2020-as uniós költségvetés terhére az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében csoportosítottak forrásokat a tó menti vasúti fejlesztésekre, például a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy szakasz felújítására vagy a Szabadbattyán Aszófő szakasz villamosítására, ezen kívül a balatoni vasútállomások rekonstrukciójára és a központi forgalomirányítás kiépítésére.

A több egymástól különálló fejlesztés összeérésével jött volna létre a körvasút,

ez azonban máig nem készült el, nem utazhatjuk körbe a Balatont.

Mivel az említett operatív programból 2023-ig lehet fejlesztéseket megvalósítani, Navracsics Tibor szavai alapján már biztosan nem az IKOP és az említett 2016-os kormányhatározat alapján zajlik majd a körvasút kiépítése. (Ő egyébként ebben az időszakban uniós biztos volt.)

Pedig Lázár János 2016 szeptemberében még diadalittasan jelentette be egy kormányinfón, hogy megvan a pénz a körvasút fejlesztésére.

Egy évvel később a Balatonipolgar.hu oldal azt írta: „Balatoni körvasút: a déli parton indul a munka”. Aztán egy darabig nem lehetett hallani az ügyről, majd 2020 októberében a Magyar Nemzet már ismét arról írt, hogy „újra napirenden a balatoni körvasút”, a cikkben úgy fogalmaznak,

„éppen száz éve, hogy egy, a tó jövőjét tervezgető társaság felvetette a balatoni körvasút gondolatát, ám 2016-ig kellett várni ahhoz, hogy a legnagyobb hazai üdülőkörzet rövid távú turisztikai fejlesztési tervébe belekerüljön a Balaton körbe vonatozásának megvalósítása. A régió közlekedésfejlesztési stratégiájában is prioritásként szerepel a tavat körülölelő vasút megépítése, amelynek üteme az elmúlt két évben lényegesen felgyorsult – derült ki a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) online konferenciáján elhangzott beszámolókból”.

A körvasútnak egyébként még Wikipedia oldala is van, tehát bárki nagyon könnyen információkhoz juthat róla.

Az itt feltüntetett 2016-os kormányhatározat a vasúti fejlesztés mellett még számos a tóhoz kapcsolódó fejlesztést előír, többek között Keszthely, Siófok és Balatonfüred számára elektromos autóbuszok beszerzését, egy e-kerékpár rendszer kiépítését, ezek szintén nem valósultak meg.

Szerepel a határozatban az elektromos meghajtású hajók beszerzése is. Ezeket a szlovákiai Komáromban gyártják és elvileg szintén idén kellene forgalomba állniuk, de ez sem történt meg eddig.

Kérdéseinkkel kerestük a 2016-ban felelős minisztériumnak kijelölt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jogutódját, a Technológiai és Ipari Minisztériumot, a szintén felelős Magyar Turizmus Zrt.-t, valamint Navracsics Tibort is, válaszaikat közölni fogjuk.

Címlapfotónk illusztráció. Forrás: mav.hu.

Forrás: Azonnali

Szólj hozzá!

Október a visszatekintés hónapja – elindult a Nemzeti Emlékezet Napjai program Győrben

Kiállítások, filmklub, előadások és színházi estek segítik megérteni a XX. századi történelem súlyos örökségét.

„A fehér bot nem a hiány, hanem az erő jelképe” – Kósa Roland a városházán köszöntötte a látássérülteket

A Fehér Bot Napján a győri alpolgármester arról beszélt, hogy a valódi együttélés az előítéletek lebontásával kezdődik.

A ballonos víz előnyei otthon és az irodában

Sokan úgy vélik, hogy a ballonos víz kizárólag irodai használatra való, pedig otthoni környezetben is rendkívül hasznos lehet.

1 milliárd 500 millió forint kárt okozó ÁFA csalókat fogtak a NAV nyomozói

Győri egység is segített lebuktatni a kínai-mongol-magyar bűnelkövetői kört.

Karácsonyi csapatépítő? Érdemes minél előbb megszervezni

Az ősz lassan teljes pompájában megmutatkozik.

Őszi kulturális kavalkád Győrben

A Rómer Flóris Múzeum heti programajánlója.

Ezerrel irtják a rágcsálókat Szombathelyen

Ügyeljen mindenki a kihelyezett méregre.

Autógumi szerelése: miért fontos a biztonságos közlekedés érdekében?

Az autógumik elhanyagolhatatlan szerepet játszanak a járművek stabilitásában és biztonságában, hiszen ők biztosítják az egyetlen érintkezési pontot az út és az autó között.

Fiatalkorúak raboltak ki kiskorúakat Szombathely belvárosában

A megfélemlített kiskorúak 5 ezer és 9 ezer forint közötti összegeket, illetve mobiltelefont adtak át a két vádlottnak.

“Lehet, hogy még látod éppen, ahogyan a gépem egy felhőn száll!”

Öt évre titkosítják Orbán Viktor külföldi útjait, a közpénzes utazások sem lesznek nyilvánosak. 

435. az ETO FC Győr a labdarúgó klubcsapatok világranglistáján

Szép teljesítmény ez, ha azt nézzük, hogy 2 éve még az NB II.-ben játszott a csapat.

Fegyelmi eljárást indított a Magyar Kézilabda Szövetség a Győr-Fradi meccsen kifeszített molinó miatt

A Ferencváros szurkolói azt írták a drapira, hogy minden győrit gyűlölnek.

Hogyan törd fel a területvédekezés gyenge pontjait?

Gondolkodtál már azon, mi történik, amikor egy focimeccsen a védekezés során az ellenfél megtalálja a réseket? Nos, a területvédekezésnek is megvannak a gyenge pontjai, amiket az ellenfelek kiaknázhatnak.

“Felmondtam, mert nem bírtam a nyomást, hogy egymást kell megfigyelnünk a munkahelyen.”

Egy volt celldömölki gyámügyi ügyintéző mesélt Magyar Péternek, hogy milyen a rendszer belülről.

18 %-kal vezet a Tisza a Fidesz előtt - állítja a 21 Kutatóközpont

Ez az intézet volt az egyetlen, amelyik pontosan eltalálta az EP-választások végeredményét is.