Tartanak az üzleti vezetők a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint

Fehér Buda 2022-06-21 06:45:57
Pedig az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek.

Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint, írja az MTI Az Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) és Gretchen Rubin, az ötszörös New York Times bestseller író és podcaster új kutatása szerint az emberek azt szeretnék, ha a márkák megmosolyogtatnák és megnevettetnék őket, az üzleti vezetők mégis félnek a humor alkalmazásától. A Happiness Report 14 ország több mint 12 000 fogyasztójának és üzleti vezetőjének meglátásait tartalmazza, és megállapította, hogy az emberek olyan új élményeket keresnek, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik őket. A humort alkalmazó márkákat a fogyasztók hűséggel, jó értékelésekkel és ismételt vásárlásokkal jutalmazzák, és elfordulnak azoktól, amelyek nem ilyenek.

A közlemény idézi Gretchen Rubint, aki elmondta, a célközönségük boldogságához hozzájárulni kívánó márkák számára a folyamat az adatokkal és az ügyfelek megismerésével kezdődik. Csak ezután lehet a humor, a személyiség és a márkaélmény megfelelő keverékét hozni, amely a hűséget és a márka pártolását segíti elő. Rob Tarkoff, az Oracle Advertising and Customer Experience (CX) ügyvezető alelnöke és vezérigazgatója hozzátette: az eredményekből kiderül, hogy a legtöbb vállalatvezető szeretné, ha a fogyasztók többet nevetnének, és megértik, hogy ez a valódi kapcsolat kialakításának kritikus része. A siker érdekében a márkáknak az adatokat kell az ügyfélélmény-stratégiájuk középpontjába helyezniük.

A felmérés kimutatta, hogy az emberek 88 százaléka olyan új élményeket keres, amelyek mosolyra és nevetésre késztetik őket. Az emberek szerint a boldogsághoz leginkább egészség (80 százalék), jó személyes kapcsolatok (79 százalék) és élmények (53 százalék) kellenek. A megkérdezettek több mint fele (53 százalék) szeretné, ha pénzért lehetne boldogságot vásárolni, 78 százalékuk pedig hajlandó felárat fizetni az igazi boldogságért. Mindez megmutatkozik abban is, hogy az elmúlt években 89 százalékuk az online vásárlásban próbálta megtalálni a boldogságot: 47 százalékuk azt is mondta, hogy a csomagok kézhezvétele boldoggá teszi, ugyanakkor 12 százalékuk nehezen emlékezett vissza az online vásárolt termékekre.

Közölték, a válaszadók azt szeretnék, ha a márkák mosolyra és nevetésre késztetnék őket, de az üzleti vezetők elismerik, hogy ritkán használják a humort az ügyfelek bevonására. Az emberek 78 százaléka szerint a márkák többet tehetnének azért, hogy boldoggá tegyék ügyfeleiket, 91 százalékuk pedig azt mondta, hogy a márkák inkább viccesek legyenek.

Az adatok szerint a fogyasztók 90 százaléka nagyobb valószínűséggel emlékszik vissza a vicces hirdetésekre, ennek ellenére azonban az üzleti vezetők szerint márkáik offline hirdetéseinek csak 20 százaléka (tv, óriásplakát), az online hirdetéseknek pedig csak 18 százaléka használja aktívan a humort. Közölték azt is, hogy ha egy márka humort használ, az emberek nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőle újra (80 százalék), ajánlják a márkát családtagjaiknak és barátaiknak (80 százalék), választják a márkát a konkurenciával szemben (72 százalék), és többet költenek az adott márkára (63 százalék).

Az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban, miközben 89 százaléka lát lehetőséget a humor felhasználására az ügyfélélmény javítása érdekében. Igaz, 85 százalékuk azt is állítja, hogy nem rendelkezik a humor sikeres megvalósításához szükséges adatfelismerésekkel vagy eszközökkel: az üzleti vezetők bátrabban használnának humort az ügyfelekkel való kapcsolattartás során, ha jobb rálátásuk lenne az ügyfelekre (55 százalék) és ha hozzáférnének az olyan fejlett technológiákhoz, mint a mesterséges intelligencia (32 százalék).

Szólj hozzá!

Légimentő-bázist hoznak létre Nyugat-Magyarországon

A Parlament Népjóléti Bizottsága egyhangúlag szavazta meg.

Az MNB megszüntette a Magyar Péter ellen indított eljárásokat

Újabb fideszes hazugság dőlt meg: a Tisza elnöke sem bennfentes kereskedelmet, sem piacbefolyásolást nem követett el. 

Matthias Zollner az Egis Körmend régi/új vezetőedzője

Kocsis Tamás és Érsek Marcell segítik Zollner munkáját.

Kamionja ajtajával mattolta a kerékpárost a külföldi sofőr Győrben

A figyelmetlen mozdulat során a sértett nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett. 

Mosonmagyaróváron Kapolka Judit és Porpáczy Krisztina folytathatja a Tisza előválasztás következő fordulójában

Molnár Ferenc ugyan nem jutott tovább, de a szerepvállalásáért jár a köszönet. 

Hallerné Nagy Anikó és Szabó Éva léphet tovább a Tisza előválasztás második, soproni körébe

Varga Szabolcs Gábor részvételét is köszöni a közösség, munkájára továbbra is számítanak. 

Németh Martin és Strompová Viktória jutott tovább a Tisza Vas02-es választókerületi előválasztásán

A második fordulóban már mindenki szavazhat, aki ebben a kerületben lakik.

Nyakunkon a Black Friday - erre figyeljünk, hogy ne verjenek át!

Az őrült akciók időszakában a tudatosság a legjobb védelem a csalódások ellen.

Advent első vasárnapján Székesfehérváron tart gyűlést a Tisza, a polgármester nyugalomra int

Cser-Palkovics András és Magyar Péter nyílt levelezéssel hangolódott a vasárnapra. 

Advent Győrben - fények, zene és ünnepi hangulat a belvárosban

Idén is varázslatos programokkal készül a város az adventi időszakra.

Miért fontos a matracvédő használata?

Akadnak olyan dolgok az otthonunkban, amik kezdetben jelentéktelennek tűnhetnek, de valójában mégis fontosak. Tudtad, hogy alvás közben akár egy liter izzadság is beleivódhat a matracba?