Noha május első felében óriási érdeklődés közepette nyitott meg a McDonald’s második egri egysége, már a nyitást követő napokban kiderült, hogy a várakozás ellenére meglepően nagy az elégedetlenség a gyorsétteremlánc új létesítményével kapcsolatban - írja laptársunk az egriugyek.hu.
Amikor a McDonald's Magyarország a hivatalos Facebook-oldalán bejelentette, hogy Egerben új helyszínen, a nagylaposi Tesco-parkolóban várják a gyorskajákra fogékony vásárlóközönséget, máris számtalan negatív hangvételű hozzászólás érkezett az étteremlánc posztja alá. Ezekben a legtöbben a kiszolgálás lassúságára panaszkodtak, volt, aki a nyitóhétvégén 40-60 percet várt az ételére, az egyik kommentelő inkább visszakérte a pénzét, és átment az egyik konkurens gyorsétteremlánc szinte szomszédos egységébe, de olyan is előfordult, hogy egy autós vásárló hiányosan kapta meg a rendelését, amit már csak otthon vett észre. Azóta már tudjuk, hogy ezekből a véleményekből toposzok lettek, máig ezek miatt érkezik a legtöbb panasz a várva várt egri gyorséttéremre.
Aztán a múlt héten egy olvasó azzal kereste meg az Egri Ügyeket, hogy szerinte – az elszúrt rendelések és a botrányosan hosszú kiszolgálási idő mellett – a higiéniával is nagyon komoly gondok vannak. "Elképesztő mocsok és piszok van az étterem étkező részén és a konyhában is" – írta Gyuri nevű olvasó, soraihoz pedig valóban nem túl bizalomgerjesztő képeket is csatolt. Gyuri a levele alapján teljesen kiakadt a látottaktól, arról írt, hogy panaszát az étteremben lőtt képekkel együtt a Nébih-hez és az amerikai anyacéghez is el fogja juttatni.
Gyuri az étterem Google-értékelései között is megosztotta a véleményét, ráadásul a képekkel együtt. Ekkor állt neki végigbogarászni a szwrzkesztőség az új egri gyorskajáldáról megfogalmazott véleményeket, rengeteg panaszos üzenetet tettek már közzé a nagylaposi McDonald's oldalán, napi rendszerességgel érkeznek a negatív kommentek és az egy csillagos értékelések, az új egri étterem akkor éppen 1,2 csillagon állt – azóta felküzdötte magát 1,3-ra, de nyilván kérdéses, hogy ilyen tendencia mellett meddig marad ez így.
A tapasztalataikat megosztó vásárlók többek között fejetlenséget és káoszt, többen "csigalassú" és "nagyon gáz" kiszolgálást, időnként másfél órát meghaladó várakozási időt, elszúrt rendeléseket, illetve "ócska, paraszt" alkalmazottakat emlegetnek. Ezek a vélemények, valamint Gyuri képei jó apropót adtak arra, hogy megkeressék a McDonald’s Magyarországot, pontosaban annak PR-ügynökségét, a Noguchi & Peters Kft.-t, akik ugyan nem siették el a válaszadást (több mint egy hét kellett ehhez), de elvileg ki kellett vizsgálniuk az ügyet, ami persze időbe telik.
Ezeket a kérdéseket küldték el nekik:
- Mivel tudják magyarázni a képeken látható állapotokat?
- Elfogadhatónak tartják, hogy ilyen körülmények között készüljenek a felszolgált ételek? Önök jó érzéssel tudnának fogyasztani egy ilyen étteremben?
- Milyen gyakran takarítják a McDonald’s éttermeinek konyháit, illetve étkező részeit?
- Mivel tudják magyarázni a lassú, olykor félórás-órás kiszolgálást, és hogy a vendégek többször sem azt kapják, amit rendelnek?
- A McDonald’s más létesítményeit is érik ilyen panaszok, vagy ez kifejezetten erre az étteremre jellemző?
A konkrét kérdésekre, a válaszok már nem voltak ennyire egzaktak. Először is arról tájékoztattak, hogy a beszámoló és a fotók alapján észlelt helyzet élelmiszer-biztonsági veszélyt nem jelent, viszont szeretnék leszögezni, hogy a fotókon látható gyakorlat a McDonald’snál teljes mértékben elfogadhatatlan. Mint írják, az éttermeikben szigorúan szabályozzák és rendszeresen ellenőrzik a tisztaságra és a higiénére vonatkozó gyakorlatokat, folyamatos feladat a területek tisztán tartása.
A fotókon látható állapotok a rendszerünktől idegenek. A hazai McDonald’s éttermekben az élelmiszerbiztonságra és minőségbiztosításra kiemelt hangsúlyt fektetünk. Ezen a területen alkalmazott gyakorlataink az iparágon belül is kiemelkedőek, melynek során az egyik legszigorúbb nemzetközi élelmiszerbiztonsági rendszert alkalmazzuk. Munkatársainkkal szemben a magas minőség érdekében szigorú elvárásokat támasztunk, kollégáinkat folyamatosan képezzük, oktatjuk. Szigorú sztenderdjeink betartását, az említett gyakorlatok magas szinten történő megvalósítását rendszeres külső és belső auditokon ellenőrizzük. – közölte a McDonald’s a PR-ügynökségén keresztül az Egri Ügyekkel.
A válasz legfontosabb részét a levél végén helyezték el.
"Megkeresése alapján az újonnan megnyitott egri éttermünkben megfigyelt egyedi, elszigetelt esetet kivizsgáltuk, a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtettük" – írták.
Az Egri Ügyek visszakérdezett, hogy pontosan mik voltak ezek a McDonald’s által emlegetett, haladéktalanul megtett "szükséges intézkedések", erre azonban egyelőre nem kaptak választ. Természetesen, amint befut, olvasóinknak is beszámolunk majd erről.
Közben egy másik olvasó is jelentkezett: Zoltán a leveléhez még egy videót is mellékelt, amelyen a gyalog és biciklivel érkező vendégek a McDonald’s egyik munkatársával vitatkoznak a nagylaposi egység drive kiszolgáló része előtt, mivel nem hajlandóak kiszolgálni őket. Zoltán a kérdésünre elmesélte, hogy múlt péntek este a barátnőjével szerettek volna mekizni egyet: ő biciklivel érkezett a belvárosból, míg a párja busszal jött utána. Mint mondja, pár csapat fiatal már útközben figyelmeztette, hogy inkább ne is fáradjon, úgysem fogják kiszolgálni.
Közben megérkezett a párom is, beálltunk a sorba az autók mögé, és haladtunk előre. Érkeztek folyamatosan mások is (busszal, taxival, biciklivel, gyalog), de ugye gyalogosan közelítették meg a drive-ot. Odaérve a rendelőoszlophoz, gond nélkül, leadtuk a rendelést, meg is lepődtem, de örültem, és úgy gondoltam, hogy akkor a fiatalok, akik szembejöttek velem, biztos idiótán viselkedtek. Mögöttünk is két gyalogos, busszal érkezett vásárló volt, odaálltak, rendeltek, és azt a választ kapták, hogy nem járművel jöttek, ezért nem szolgálják ki őket. Rimánkodtak egy darabig, bennem folyamatosan ment fel a pumpa, és mondtam, hogy oké semmi probléma és odaadtam nekik a biciklimet.
Zoltán szerint azonban a McDonald’s dolgozói ekkor sem voltak hajlandóak kiszolgálni sem őket, sem azokat, akik mögöttük álltak a sorban. Az olvasó ekkor kapta elő a telefonját, és készítette a szerkesztőségnek eljuttatott videófelvételt, mert – mint mondja – rettenetesen sértőnek és megalázónak találta a szituációt. "Mivel nem tudtam volna elfogadni, hogy én eszem, ők meg nem, inkább mondtam a páromnak, hogy menjünk haza, és így is tettünk, így nem tudom, mi történt még ezután, de aznap este jópáran éhesen feküdtünk le, az biztos" – fejezi be a történetet.
Ugyanez a sztori egyébként egy másik szemszögből is meg van örökítve a Google-értékelések között. Az itt közölt hozzászólásból az derül ki, hogy a McDrive-nál a bicikliseket is rendesen csuklóztatták aznap este.
Péntek éjjel az egyetlen nyitott étterem kb. a városban. Többen álltak sorban gyalog a drive-ban, őket nem szolgálták ki. Mi biciklivel voltunk, erre a manager hölgy azt mondta, hogy oké. Ehhez képest a rendelésünk senki nem vette fel, amikor pedig ezt 20 perc után szóvá tette egy másik biciklis csapat (teljesen kulturáltan), a manager biztonsági őrt hívott, hogy feltartjuk a sort. A sorban előttük 4-5 kocsi állt, aki szintén nem kapott rendelést, szóval ez szimplán hazugság volt. Amikor Megkérdeztem, hogy ha hívok egy taxit felveszik-e a rendelésünk, a válasz az volt, hogy majd meglátjuk
– írta Dániel, aki értékelésében aztán még odadobált néhány bóknak nem nevezhető jelzőt ("inkompetens, béna és bunkó"), amelyekkel a személyzetet illette.
Bár nem sűrűn látogatom a gyorsétteremlánc étkezdéit, a McDonald's egy korábbi közléséből én is úgy tudom, hogy a drive-ablakoknál kerékpárral lehet rendelni, csak gyalogosan nem. "Biztonsági okokból a drive ablakoknál kizárólag az autóval, motorral, vagy biciklivel érkező vendégeinket tudjuk kiszolgálni. Gyalogos vendégeinket arra kérjük, hogy elvitelre történő értékesítést is folytató éttermeinket, vagy házhoz szállítás szolgáltatásunkat vegyék igénybe" – írta korábban a McDonald's egy posztja alatt.
Ám mivel a nagylaposi étterem értékelései között többen is arra panaszkodnak, hogy biciklivel sem szolgálták ki őket, újra a McDonald's ügynökségéhez fordultam, arra voltam kíváncsi, hogy amennyiben ez még mindig így van, miért tagadják meg többször is a biciklisektől a rendelés lehetőségét az új egri létesítmény McDrive részlegében. Levelemet kedden küldtem el, választ mostanáig nem kaptam, ám amennyiben befut, természetesen arról is beszámolok majd.