Elképesztő mocskot fotóztak az új egri McDonald’s konyhájában a vendégek

Farkas Bazsi 2022-06-13 10:56:19
Napi több egycsillagos értékelést gyűjt be a gyorsétteremlánc legújabb egri egysége, amely most éppen 1,3 csillagon áll a Google szerint.

Noha május első felében óriási érdeklődés közepette nyitott meg a McDonald’s második egri egysége, már a nyitást követő napokban kiderült, hogy a várakozás ellenére meglepően nagy az elégedetlenség a gyorsétteremlánc új létesítményével kapcsolatban  - írja laptársunk az egriugyek.hu.

Amikor a McDonald's Magyarország a hivatalos Facebook-oldalán bejelentette, hogy Egerben új helyszínen, a nagylaposi Tesco-parkolóban várják a gyorskajákra fogékony vásárlóközönséget, máris számtalan negatív hangvételű hozzászólás érkezett az étteremlánc posztja alá. Ezekben a legtöbben a kiszolgálás lassúságára panaszkodtak, volt, aki a nyitóhétvégén 40-60 percet várt az ételére, az egyik kommentelő inkább visszakérte a pénzét, és átment az egyik konkurens gyorsétteremlánc szinte szomszédos egységébe, de olyan is előfordult, hogy egy autós vásárló hiányosan kapta meg a rendelését, amit már csak otthon vett észre. Azóta már tudjuk, hogy ezekből a véleményekből toposzok lettek, máig ezek miatt érkezik a legtöbb panasz a várva várt egri gyorséttéremre.

Aztán a múlt héten egy olvasó azzal kereste meg az Egri Ügyeket, hogy szerinte – az elszúrt rendelések és a botrányosan hosszú kiszolgálási idő mellett – a higiéniával is nagyon komoly gondok vannak. "Elképesztő mocsok és piszok van az étterem étkező részén és a konyhában is" – írta Gyuri nevű olvasó, soraihoz pedig valóban nem túl bizalomgerjesztő képeket is csatolt. Gyuri a levele alapján teljesen kiakadt a látottaktól, arról írt, hogy panaszát az étteremben lőtt képekkel együtt a Nébih-hez és az amerikai anyacéghez is el fogja juttatni.

Fotó: Egri Ügyek

Gyuri az étterem Google-értékelései között is megosztotta a véleményét, ráadásul a képekkel együtt. Ekkor állt neki végigbogarászni a szwrzkesztőség az új egri gyorskajáldáról megfogalmazott véleményeket, rengeteg panaszos üzenetet tettek már közzé a nagylaposi McDonald's oldalán, napi rendszerességgel érkeznek a negatív kommentek és az egy csillagos értékelések, az új egri étterem akkor éppen 1,2 csillagon állt – azóta felküzdötte magát 1,3-ra, de nyilván kérdéses, hogy ilyen tendencia mellett meddig marad ez így.
 
A tapasztalataikat megosztó vásárlók többek között fejetlenséget és káoszt, többen "csigalassú" és "nagyon gáz" kiszolgálást, időnként másfél órát meghaladó várakozási időt, elszúrt rendeléseket, illetve "ócska, paraszt" alkalmazottakat emlegetnek. Ezek a vélemények, valamint Gyuri képei jó apropót adtak arra, hogy megkeressék a McDonald’s Magyarországot, pontosaban annak PR-ügynökségét, a Noguchi & Peters Kft.-t, akik ugyan nem siették el a válaszadást (több mint egy hét kellett ehhez), de elvileg ki kellett vizsgálniuk az ügyet, ami persze időbe telik.
 
Ezeket a kérdéseket küldték el nekik:

  • Mivel tudják magyarázni a képeken látható állapotokat?
  • Elfogadhatónak tartják, hogy ilyen körülmények között készüljenek a felszolgált ételek? Önök jó érzéssel tudnának fogyasztani egy ilyen étteremben?
  • Milyen gyakran takarítják a McDonald’s éttermeinek konyháit, illetve étkező részeit?
  • Mivel tudják magyarázni a lassú, olykor félórás-órás kiszolgálást, és hogy a vendégek többször sem azt kapják, amit rendelnek?
  • A McDonald’s más létesítményeit is érik ilyen panaszok, vagy ez kifejezetten erre az étteremre jellemző?

A konkrét kérdésekre, a válaszok már nem voltak ennyire egzaktak. Először is arról tájékoztattak, hogy a beszámoló és a fotók alapján észlelt helyzet élelmiszer-biztonsági veszélyt nem jelent, viszont szeretnék leszögezni, hogy a fotókon látható gyakorlat a McDonald’snál teljes mértékben elfogadhatatlan. Mint írják, az éttermeikben szigorúan szabályozzák és rendszeresen ellenőrzik a tisztaságra és a higiénére vonatkozó gyakorlatokat, folyamatos feladat a területek tisztán tartása.

A fotókon látható állapotok a rendszerünktől idegenek. A hazai McDonald’s éttermekben az élelmiszerbiztonságra és minőségbiztosításra kiemelt hangsúlyt fektetünk. Ezen a területen alkalmazott gyakorlataink az iparágon belül is kiemelkedőek, melynek során az egyik legszigorúbb nemzetközi élelmiszerbiztonsági rendszert alkalmazzuk. Munkatársainkkal szemben a magas minőség érdekében szigorú elvárásokat támasztunk, kollégáinkat folyamatosan képezzük, oktatjuk. Szigorú sztenderdjeink betartását, az említett gyakorlatok magas szinten történő megvalósítását rendszeres külső és belső auditokon ellenőrizzük. – közölte a McDonald’s a PR-ügynökségén keresztül az Egri Ügyekkel.

A válasz legfontosabb részét a levél végén helyezték el.

"Megkeresése alapján az újonnan megnyitott egri éttermünkben megfigyelt egyedi, elszigetelt esetet kivizsgáltuk, a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtettük" – írták.

Az Egri Ügyek visszakérdezett, hogy pontosan mik voltak ezek a McDonald’s által emlegetett, haladéktalanul megtett "szükséges intézkedések", erre azonban egyelőre nem kaptak választ. Természetesen, amint befut, olvasóinknak is beszámolunk majd erről.

Közben egy másik olvasó is jelentkezett: Zoltán a leveléhez még egy videót is mellékelt, amelyen a gyalog és biciklivel érkező vendégek a McDonald’s egyik munkatársával vitatkoznak a nagylaposi egység drive kiszolgáló része előtt, mivel nem hajlandóak kiszolgálni őket. Zoltán a kérdésünre elmesélte, hogy múlt péntek este a barátnőjével szerettek volna mekizni egyet: ő biciklivel érkezett a belvárosból, míg a párja busszal jött utána. Mint mondja, pár csapat fiatal már útközben figyelmeztette, hogy inkább ne is fáradjon, úgysem fogják kiszolgálni.

Közben megérkezett a párom is, beálltunk a sorba az autók mögé, és haladtunk előre. Érkeztek folyamatosan mások is (busszal, taxival, biciklivel, gyalog), de ugye gyalogosan közelítették meg a drive-ot. Odaérve a rendelőoszlophoz, gond nélkül, leadtuk a rendelést, meg is lepődtem, de örültem, és úgy gondoltam, hogy akkor a fiatalok, akik szembejöttek velem, biztos idiótán viselkedtek. Mögöttünk is két gyalogos, busszal érkezett vásárló volt, odaálltak, rendeltek, és azt a választ kapták, hogy nem járművel jöttek, ezért nem szolgálják ki őket. Rimánkodtak egy darabig, bennem folyamatosan ment fel a pumpa, és mondtam, hogy oké semmi probléma és odaadtam nekik a biciklimet.

Zoltán szerint azonban a McDonald’s dolgozói ekkor sem voltak hajlandóak kiszolgálni sem őket, sem azokat, akik mögöttük álltak a sorban. Az olvasó ekkor kapta elő a telefonját, és készítette a szerkesztőségnek eljuttatott videófelvételt, mert – mint mondja – rettenetesen sértőnek és megalázónak találta a szituációt. "Mivel nem tudtam volna elfogadni, hogy én eszem, ők meg nem, inkább mondtam a páromnak, hogy menjünk haza, és így is tettünk, így nem tudom, mi történt még ezután, de aznap este jópáran éhesen feküdtünk le, az biztos" – fejezi be a történetet.

Ugyanez a sztori egyébként egy másik szemszögből is meg van örökítve a Google-értékelések között. Az itt közölt hozzászólásból az derül ki, hogy a McDrive-nál a bicikliseket is rendesen csuklóztatták aznap este.

Péntek éjjel az egyetlen nyitott étterem kb. a városban. Többen álltak sorban gyalog a drive-ban, őket nem szolgálták ki. Mi biciklivel voltunk, erre a manager hölgy azt mondta, hogy oké. Ehhez képest a rendelésünk senki nem vette fel, amikor pedig ezt 20 perc után szóvá tette egy másik biciklis csapat (teljesen kulturáltan), a manager biztonsági őrt hívott, hogy feltartjuk a sort. A sorban előttük 4-5 kocsi állt, aki szintén nem kapott rendelést, szóval ez szimplán hazugság volt. Amikor Megkérdeztem, hogy ha hívok egy taxit felveszik-e a rendelésünk, a válasz az volt, hogy majd meglátjuk

– írta Dániel, aki értékelésében aztán még odadobált néhány bóknak nem nevezhető jelzőt ("inkompetens, béna és bunkó"), amelyekkel a személyzetet illette.

Bár nem sűrűn látogatom a gyorsétteremlánc étkezdéit, a McDonald's egy korábbi közléséből én is úgy tudom, hogy a drive-ablakoknál kerékpárral lehet rendelni, csak gyalogosan nem. "Biztonsági okokból a drive ablakoknál kizárólag az autóval, motorral, vagy biciklivel érkező vendégeinket tudjuk kiszolgálni. Gyalogos vendégeinket arra kérjük, hogy elvitelre történő értékesítést is folytató éttermeinket, vagy házhoz szállítás szolgáltatásunkat vegyék igénybe" – írta korábban a McDonald's egy posztja alatt.

Ám mivel a nagylaposi étterem értékelései között többen is arra panaszkodnak, hogy biciklivel sem szolgálták ki őket, újra a McDonald's ügynökségéhez fordultam, arra voltam kíváncsi, hogy amennyiben ez még mindig így van, miért tagadják meg többször is a biciklisektől a rendelés lehetőségét az új egri létesítmény McDrive részlegében. Levelemet kedden küldtem el, választ mostanáig nem kaptam, ám amennyiben befut, természetesen arról is beszámolok majd.

Szólj hozzá!

Újabb letartóztatás a Szőlő utcai javítóintézetben történt bántalmazások ügyében

Egy további személy egy hónapig tartó letartóztatását rendelte el a Budai Központi Kerületi Bíróság Szőlő utcai ügyben.

Megdöbbentő, eltitkolt jelentésről beszélt Magyar Péter, amit még ma nyilvánosságra fog hozni

Az állami gondozásban élő gyermekeket érő visszaélésekről készült, eddig nyilvánosság elől elzárt dokumentumról számolt be a TISZA Párt elnöke.

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint míg Brüsszel a multikat védi, addig a kormány az árrés-stopot

Az Európai Bizottság bírálata ellenére a kabinet meghosszabbította és kiterjesztette az intézkedést.

Rekordmennyiségben ajánlunk programot a hétvégére

Advent harmadik hetében is van mit csinálni Győrben. 

Győri ovisok kreativitását díjazták a „Passzold vissza, tesó!” kihíváson

A környezettudatosság és közösségi szemlélet kapott főszerepet.

Iskolák kapták idén a Baross Gábor-díjat Győrben 

A polgármester szerint Győr jövője az iskolákban, a megfizethető lakhatásban és a helyben maradó forrásokban van. 

A legjobb hatóanyagok a fiatalos bőrért

Az idő múlásával a bőr állapota természetesen változik, de sokan keresnek hatékony módszereket az öregedés jeleinek lassítására.

Újabb letartóztatások történtek a Szőlő utcai bántalmazási ügyben

A bíróság három gyanúsított előzetesét rendelte el - a hatóságok szerint a bizonyítást veszélyeztetné, ha szabadon maradnának.

Bebes István főkonzulként már Németországban képviseli a magyarokat

Ősszel vette át a hivatalt, és a magyar-német műanyagipari szektorral kapcsolatos meglátásait is megosztotta Körmend korábbi polgármestere.

Magyar Péter: „nem leszünk cinkosok, nem fogjuk magukra hagyni ezeket a gyerekeket”

A TISZA Párt elnöke szerint rendszerszintű kudarc áll a bántalmazási botrányok mögött, és nem csak a javítóintézetekben van jelen a probléma.

Elindult Győrben az idei ebösszeírás

Oltásnak, chipnek lennie kell, és be kell jelenteni minden, a kutyát érintő változást.

Győr környéki programok a hétvégére

Advent harmadik hétvégéjén sem kell otthon kuksolni.

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség bevételi határa

2026-tól évről-évre nő a keret, egyszerűbbé válhat a kisvállalkozások adózása.

Hogyan váljék gördülékeny folyamattá a vállalkozásod vezetése?

Manapság a sikeres vállalkozások számára a hatékonyság és az ügyfélkapcsolatok minősége kulcsfontosságú. A modern technológiai megoldások révén a cégek könnyebben kezelhetik napi feladataikat, és több időt fordíthatnak a stratégiai tervezésre.

Kiterjesztette a kormány a 3 százalékos lakáshitelt: zártkerti ingatlanok tízezrei válhatnak elérhetővé, amennyiben lakóház besorolásúak

A „belterületi” szó törlésével jelentős változás lépett életbe az Otthon Start szabályaiban.

Elkészült a talajvíz-monitoring rendszer első üteme Győrben

Bácsán, Kertvárosban és Győrszentivánon már működnek az új kutak, amelyek a város talajvíz helyzetét figyelik.