A vádirati tényállás szerint a 24 éves férfi mozdonyvezetőként dolgozott, és 2021 augusztusában egy 40 vagonból álló, 583 méter hosszú tehervonattal közlekedett Budapest felől Hegyeshalom irányába. Győr állomáson a II. számú vágányon haladt 90 km/órás sebességgel, mikor a kijárati jelzőn sárga jelzést kapott, ami azt jelentette, hogy a következő jelző vörös jelzést fog adni és neki előtte meg kell állnia. Erre azért volt szükség, hogy a tehervonat elengedje az állomásról Hegyeshalom irányába akkor induló személyvonatot, melyen kb. 36 fő utas utazott.
A vádlott a jelzés ellenére nem kezdett fékezni, amit a vonatbefolyásoló rendszer észlelt, és önműködően kényszerfékezett, így a vonat 91 km/h sebességről 630 méter fékúton állt meg, 400 méterrel túlhaladva azon a jelzőn, amely előtt meg kellett volna állnia.
Eközben a személyvonat is elindult és kb. 38 km/h sebességre gyorsult, mikor a vezetője észlelte a mellette nagy sebeséggel elhaladó tehervonatot és látta, hogy a váltók az általa vezetett szerelvényt a tehervonat által használt vágányra terelik, ezért gyorsfékezett. A személyvonat vezetőjének gyors reagálása miatt a tehervonattól 149 méterre sikerült megállnia.
Az eset során személyi sérülés nem történt, de a vonatközlekedés teljes helyreállítása öt órát vett igénybe, melynek során több vonat nem tudott elindulni, több pedig késett.
A mozdonyvezető ellen az ügyészség a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt emelt vádat, és indítványozta, hogy a bíróság pénzbüntetésre ítélje.
A nyomozást az ügyben a Győri Rendőrkapitányság munkatársai folytatták le, míg az érdemi döntést várhatóan a Győri Járásbíróság fogja meghozni.