Nem kell nagyon keresgélni Szombathelyen a kátyúkat. Az utak rossz állapota köztudott. Hamarosan azonban több gyűjtőút is új burkolatot kap. Állami pénzen újulhat meg a Nádasdy, a Paragvári és a Magyar László utca, de a Dozmat utcában is eltüntetik a korábbi csapadékvíz-elvezetési beruházásból hátramaradt úthibákat.
2016-ban a Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP) vezette önkormányzat közgyűlési határozatban rögzítette, hogy az elkövetkezendő 5 évben a város önkormányzati kezelésű útjait felújítja, és ehhez 2017-ben 500 millió forint, 2018-ben 1 milliárd forint, 2019-ben 1 milliárd 500 millió forint saját forrást biztosít.
A szóban forgó döntés ellenére az említett években az elhatározott 3 milliárd forint helyett mindösszesen 1 milliárd 300 millió forint összegű saját forrás került elköltésre útfelújításra.
Az áprilisi közgyűlésre előkészített anyagból az derül ki, hogy Zalaegerszeg a 2021-ben meghirdette a Kovács Károly Városépítő Programot, amelynek keretében 2024-ig 15 milliárd forint kormányzati támogatással közel száz helyszínen lesznek majd infrastrukturális beruházások. Székesfehérvár számára pedig csak az idei évben 8 milliárd forint összegű kormányzati támogatás lesz biztosítva útfelújításra.
Szombathelyre egyelőre nem érkezett ekkora mértékű útfelújítási támogatás. A városvezetés ezért gondolta azt, hogy a közgyűlés elé viszi azt az ötletét, hogy az állam Zalaegerszeghez hasonló mértékben, vagyis 15 milliárd forintot biztosítson az utak felújítására.
A 2022-es szombathelyi költségvetésben egyébként 296 millió 46 ezer forint van elkülönítve az út és hídfelújítási sorra.
Csak összehasonlításként: 2020-ban a szentkirályi városrészben három utca felújítása 297 millió forintot emésztett fel. Ebből is látszik, hogy ez az összeg nem sok utca felújítását teszi lehetővé.
És, hogy mire elég 15 milliárd forint? 2017-ban 15 milliárd 600 millió forintot költött el az állam a Haladás Sportkomplexum felépítésére.
Címlapfotónk illusztráció, szerző: Bonyhádi Zoltán/szombathely.hu.