Nem alakul túl jól az év a Netflixnek. A streamingszolgáltató vezérigazgatója nemrég megosztotta a cég bevételeiről szóló beszámolóját. Ebből kiderül, hogy 2022 első negyedévében a szolgáltató
200 ezer előfizetőt vesztett.
A Netflix így a tíz éves pályafutása alatt először fordult mínuszba. A cég egyébként három hónapja még azt vetítette előre, hogy 2,5 millió új előfizetőjük lesz, de nem így történt.
A The Next Web megjegyzi, hogy ehhez nagyban hozzájárult az orosz-ukrán háború is, hiszen a Netflix kivonult Oroszországból, ezzel egy csapásra 700 ezer felhasználótól váltak meg. A csökkenés viszont még így is jelentős.
A Netflix ezért azt tervezi, hogy komolyabban ellenőrzik majd, hogy melyik felhasználók kivel osztják meg a jelszavukat. A cég szabályai szerint ugyanis csak egy háztartásban élők osztozhatnának egy felhasználón, a valóságban viszont nem így van.
Reed emellett belengette, hogy a Netflixen hamarosan megjelenhetnek a reklámok is. A fejesek egyelőre azon gondolkodnak, hogy egy új előfizetői szintet hoznak majd létre, ami olcsóbb lesz a mostaniaknál, cserébe megjelennek majd rajta a reklámok. A Netflix eddig egyébként büszkén hirdette, hogy náluk nincsenek zavaró megszakítások, ám úgy tűnik, az előfizetők száma miatt erre mégis szükség lesz majd.