Havi pár száz forintba kerülne, mégis kötelező biztosítás nélkül hajtják a robogók többségét

Nagy Donát 2022-04-11 14:02:41
Csak minden hatodik segédmotoros kerékpár rendelkezik biztosítással, a többi tulajdonosa baleset esetén mindent saját zsebből fizet – már ha elkapják őket, ami a rendszám nélküli jármű miatt sokszor reménytelen.

A jó idő beköszöntével ismét előkerülnek a garázsokból a robogók, a tulajdonosok jelentős része továbbra sincsen tisztában azzal (vagy egyszerűan nem foglalkozik vele), hogy minden segédmotoros kerékpárra kötelező biztosítást kötni. Becslések szerint mintegy 600 ezer robogó közlekedik Magyarországon, ezek közül azonban csak minden hatodikra fizetnek rendszeresen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).

A statisztikák szerint csak 100 ezer segédmotorra van érvényes biztosítás, azaz félmilliónyi robogó szabálytalanul közlekedik az utakon.

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) arra hívja fel a figyelmet, hogy a kategóriától és lakhelytől függően átlagosan 6-8 ezer forintos éves díj kifizetésével a robogótulajdonosok mind a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírságnak, mind pedig a közúti baleset során okozott kár megtérítésének kockázatát ki tudják küszöbölni.

Fotó: Pixabay

A robogók által okozott károk átlagos összege gyorsan emelkedik, néhány kategóriában 65 százalékos volt a növekedés a balesetek során kifizetett átlagos kártérítésnél, ugyanakkor személyi sérülés esetén a kárösszeg könnyen elérheti a többmilliós szintet is, hiszen biztosítás hiányában a károkozó mindent a saját zsebéből fizeti ki. A károsultaknak ilyenkor a MABISZ Kártalanítási számlája térít, mielőtt az összeget behajtaná a károkozón.

A fenti számok is egyértelműen azt jelzik, hogy nem csak kötelező, de mindenképpen célszerű is megkötni a havi párszáz forintos díjú kgfb-t a robogóra

–  magyarázza Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja, majd hozzáteszi:

Attól sem kell tartani, hogy a robogósokat biztosításkötéskor retorzió éri a korábbi mulasztásuk miatt. Nem kell ugyanis fedezetlenségi díjat fizetni, mint a gépkocsik vagy motorok esetében, igazoltatáskor pedig a rendőrök csakis azt vizsgálják, hogy az adott időpontban a jármű rendelkezik-e biztosítással.

Amennyiben a jármű nem rendelkezik rendszámmal, a biztosítók az alvázszámra kötnek kötelezőt, melynek meglétét jól látható helyre kiragasztott matrica igazolja. A járművek előtörténetét sehol nem vezetik, így bónusz-málusz besorolás sem befolyásolja a fizetendő díj mértékét.

Szólj hozzá!

200 millió forintot nyert Körmend a Rákóczi Ferenc utcai háziorvosi- és fogorvosi rendelők fejlesztésére

Az épületek új hőszigetelt ablakokat kapnak, és LED világítást szerelnek fel.

Belvárosi forgalomkorlátozást hoz magával a szombathelyi Urban pARTy

Szombaton sétáló utcává változik a Kőszegi utca.

Alig 3 millió forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a C.P. Portál Kft.

Miközben közel félmilliárd forint volt Varga Jenő, sárvári önkormányzati képviselő cégének a bevétele.

Újra Fröccsnapok lesznek a hétvégén Győrben 

Jön a nyár legpezsgőbb hétvégéje.

Remek rajt a Gyermek OB-n Győrben 

A városban tényleg úszóbajnokok születnek.

Gépjármű-kiskereskedelemre váltott Illés Károly vállalkozása

Továbbra is veszteséget termel a szombathelyi önkormányzati képviselő Kft.-je.

Betörtek a szombathelyi Ferences templomba

Egyelőre nem tudni, mit vittek el.

18 új kukásautó állt munkába Győrben

Végre saját lábra állhat a hulladékszállítás.

Ausztriába szökött egy sárvári, elítélt férfi

Az ítélet szerint nem hagyhatta volna el Vas megye területét.

Orbán Viktor a Facebook-on toborozza a harcosokat

A miniszterelnök kiküldte a digitális behívót, egyre alacsonyabban van a léc.

Változnak a rendelési idők Győrben

Ne megszokásból menjünk orvoshoz.

204 centis, angol centert igazolt a Falco

Jubrile Belo, a francia élvonalból érkezik.