Emlékszel, amikor egy rossz válaszod után megalázott a középiskolai tanárod? És arra, amikor nem mertél segíteni a bajba jutott barátodon? Te sem merted megcsókolni az első szerelmedet?
És mi van akkor, ha azt mondom, lehetőséged van arra, hogy a következmények ismeretében másként dönts; élnél vele?
Max Caulfield egy 18 éves középiskolás lány, aki az Oregon államban lévő Arcadia Bayban él. Max többek között fotózást tanul a Blackwell Academy-n. Ő amolyan geek, meglehetősen introvertált és kissé öntudatos, különösen ami a fotózást illeti. Szívesebben figyeli és örökíti meg a világot, mint hogy részt vegyen benne, emiatt pedig több diák is úgy gondolja, hogy nem sokat törődik másokkal. Pedig éppen ellenkezőleg: őszinte erőfeszítéseket tesz, hogy kedvességet mutasson Blackwell összes tanítványa felé.
A nevem Max Caulfield, és kicsi korom óta tudtam, hogy fotós szeretnék lenni. Mindig a saját objektívkeresőmön keresztül láttam a világot. Talán ez egy módja annak, hogy a világ része legyek, de biztonságos távolságban.
– írja magáról játékbeli naplójában. Ja, és vissza tudja tekerni az időt.
Life is Strange - Launch Trailer
Life is Strange is out on January 30th for PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 and PC.Follow Life is Strange at GameSpot.com!http://www.gamespot...
A képessége talán veleszületett tulajdonsága, de a szupererejére ő maga is csak akkor döbben rá, amikor gyerekkori barátját, Chloe-t a mosdóban egy veszekedés után véletlenül meglövik. A sokk hatására felpörögnek az események, csakhogy visszafelé; így Max újra pár perccel korábban találja magát.
A Life is Strange művészien megrajzolt világában Maxet irányítva mélyedhetünk el az amerikai középiskolás lét piti problémáiban. Mi tagadás, fantasztikus úgy társalogni az osztálytársakkal, hogy a párbeszéd későbbi részét már előre ismerjük, hiszen az idővisszatekerés képességével bármennyi választ adhatunk a kérdésekre. Így mi, azaz Max egyre magabiztosabbá és határozottabbá is válik, bár valószínűleg ehhez sokban hozzájárul Chloe vad természete.
A játék inkább tekinthető egy interaktív filmnek, mert bár tudjuk irányítani Maxet, a játékidő nagy részében csupán a döntéseinkkel befolyásoljuk a dolgok alakulását. Ebben pedig már éppen elkényelmesedünk, amikor megtörténik az első komolyabb tragédia. És mi – az eddigiektől eltérően – képtelenek vagyunk rajta utólag változtatni.
Később sok tiniszál mentén folytatódik a történet, mennek a kavarások fiúk és lányok között, egy rövid rész erejéig pedig egy alternatív jövőbe is ellátogatunk – csakhogy ismét visszatekerhessük az időt, és egy teljesen másik utat válasszunk.
A Life is Strange-ben a döntéseinket nem kell elhamarkodottan megtennünk, erre általában a játék sem kényszerít, mondjuk visszaszámlálással. Hiszen nem ez a fontos; nincs egyértelműen jó vagy rossz választás, ha mégis, az simán lehet tévút, ahogya való életben is.
A katartikus lezárás előtt aztán elénk tárul két lehetőség: megmenthetjük az egész várost, de cserébe fel kell áldoznunk a legjobb barátnőnket, Chloet. Vagy dönthetünk úgy, hogy a szívünkhöz nőtt, már-már lelki társunkat válasszuk Arcadia Bay helyett.
A Life is Strange a szívhez szóló történetével, a lebilincselő kinézetével és elragadó hangulatával olyanokat is a képernyő elé fog kötni, akik sosem gondolták volna, hogy ennyire izgalmas egy 18 éves középiskolás lánynak lenni. A játék a 2015-ös megjelenése óta több mint 75 Az év játéka díjat és listaelsőséget kapott.