Leváltották a Forma-1 sportigazgatóját az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíj utolsó köreiben történt balhés döntések miatt

Vágvölgyi Bálint 2022-02-17 19:17:10
Michael Masi feladatait kettéosztják Niels Wittich és Eduardo Freitas között.

A tavalyi Forma-1-es Abu-Dzabi Nagydíj utolsó köreiben történtek folyományaként leváltották a sorozat versenyigazgatói posztjáról Michael Masit, akinek a feladatait kettéosztják Niels Wittich és Eduardo Freitas között.

A változásokat Mohammed ben Szulajem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) decemberben megválasztott elnöke jelentette be csütörtöki online beszédében.

Masit a szurkolók és a szakértők közül is sokan kritizálták, miután a szezonzárón az utolsó körök biztonsági autós fázisában, valamint az újraindításnál olyan döntéseket hozott, amelyek lehetőséget teremtettek Max Verstappennek arra, hogy a hajrában megelőzze a nyolcadik vb-címére hajtó Lewis Hamiltont. A Red Bull holland pilótája először lett világbajnok, de brit riválisa, valamint csapata, a Mercedes úgy érezte, hogy Masi döntései miatt veszítettek.

Az ausztrál szakembernek új posztot kínálnak fel a FIA-n belül, az F1-es versenyek irányításával pedig egy másik stábot bíznak meg, ennek összeállításával Ben Szulajem közlése szerint a jövő szerdán kezdődő barcelonai hivatalos tesztig végeznek. Az már biztos, hogy a versenyirányítást vezető Wittich és Freitas segítője tanácsadóként Herbie Blash lesz, aki 1995 óta dolgozik az F1-ben.

A FIA elnöke azt is bejelentette, hogy a labdarúgásban használt videobíróhoz (VAR) hasonló virtuális versenyigazgatói szobát is létrehoznak, ez pedig úgy működik majd, mint a futballban a VAR.

A biztonsági autós szakaszok során alkalmazott körvisszavétellel kapcsolatban a Forma-1 sporttanácsadói bizottsága úgy szabályokat dolgoz ki, amelyeket az F1-es bizottság elé terjeszt még a szezonrajt előtt. A rádiós kommunikációban szintén várhatók változások, a televíziós közvetítésekben például ezeket nem játsszák majd be.

Ben Szulajem azt mondta, a változtatásokra vonatkozó javaslatokat hétfőn mutatta be a Forma-1-es bizottság, az ötleteket pedig az összes istálló, valamint az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali is támogatta.

Michael Masi a 2019-es idény eleje óta volt az F1 versenyigazgatója, amikor Charlie Whiting tragikus hirtelenséggel elhunyt.

Címlapfotó: formula1.com

Szólj hozzá!

Közokirat hamisítás miatt kell felelnie egy vasi férfinak

Külföldön elvették a jogsiját, itthon megpróbált trükközni vele.

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.

Közel félmilliárd forint mínusszal zárt tavaly az Illés Sport Alapítvány

1 milliárd 800 millió forintra csökkent a szervezet állami támogatása. Szalai Ádám és Schäfer András veheti át az utánpótlásbázis.

Ismét Pozsonyban vendégszerepel a Győri Balett

A győriek előadása a műfajilag is rendkívül színes programot kínáló Magyar Kulturális Hét Pozsonyban nevű rendezvénysorozat idei évadának egyik kiemelkedő pontja.

Gyors, de lehet kényelmes is? Országúti bringa hétköznapi szemmel

Ha valaki meghallja azt, hogy országúti kerékpár, legtöbbször a Tour de France ugrik be.

Hetedszerre is Európa legjobb női kézilabdacsapata az Audi ETO KC

Az Odense sem okozott gondot a  győri csajoknak.

Szabad a szivárványos menet Budapesten

A rendőrség megerősítette, lehet az LMBTQI jogokért felvonulni Budapest belvárosában.

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.