A Savaria Szimfonikus Zenekar közleménye szerint január 21-én, pénteken különleges estre várják a közönséget: a Respighi, Mozart és Muszorgszkij-Ravel műveiből álló hangversenyen Hamar Zsolt vezényli a szimfonikusokat, szólistaként pedig fellép A vörös hegedű c. Oscar-díjas filmben megismert osztrák-magyar klasszikus zenész, Christoph Koncz a Bartók Teremben.
A hegedűművész már kilencévesen világszerte elismerést kapott, amiért a csodagyerek, Kaspar Weiss szerepét játszotta a kanadai játékfilmben. Szombathelyen Mozart D-dúr hegedűversenyének szólistájaként egy 1707-es készítésű ex Brüstlein Stradivarius-on fog játszani.
Ottorino Respighi – Róma kútjai
Ottorino Respighi (1879-1936) Róma kútjai című szimfonikus költeménye, a „Római triptichon" első darabja. 1916-ban írta a zenei impresszionizmus egyik fontos művét, aminek elkészültét Toscanini is szorgalmazta.
Wolfgang Amadeus Mozart – D-dúr hegedűverseny No. 4 K. 218
A tizenkilencedik születésnapját követő évben, tizenkét hónap leforgása alatt öt hegedűversenyt komponált Mozart – egy sor egyéb jelentős alkotása mellett. Azért feltűnő ez a hegedűverseny-sorozat, mert önálló szigetet képez Mozart életművében. A szerenádok egynémelyikébe helyezett hegedűversenyektől (K185, és a Haffner-szerenád) és további két Mozartnak tulajdonított, de vitatott hitelességű hegedűversenytől (6K268 Esz-dúr, K271 D-dúr) eltekintve ez az öt mű Mozart hegedűverseny-termése. Örökbecsű művek egy a fiatalkori éveket maga mögött hagyó zseni lelkéből fakadóan.
Mogyeszt Petrovics Muszorgszkij – Egy kiállítás képei
Az Egy kiállítás képei Mogyeszt Petrovics Muszorgszkij (1839-1881) orosz zeneszerző legismertebb zongoraciklusa. A darabot az előző évben elhunyt építész-festő barátja, Viktor Hartmann posztumusz kiállításának hatása alatt írta 1874-ben. A képek és vázlatok Muszorgszkijból az emberi élet és pszichikum, a nép képzeletvilágának csodálatosan színes megfogalmazásait váltották ki – rá jellemző módon. Az Egy kiállítás képei a programzene egyik mintadarabjának tekinthető, melyet az orosz zenekritikusnak, Vlagyimir Sztaszovnak dedikált. A kompozíció stílusa, a különböző karakterdarabok ciklussá fűzésének elve Robert Schumann hatásának nyomait viseli. Mindazonáltal a mű jellegzetesen orosz. A zenekari hangszerelés Maurice Ravel tehetségét dicséri, ebben a feldolgozásban vált az alkotás a szimfonikus repertoár egyik legsikeresebb darabjává.