A Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeumban, azon belül a Magyar Ispita épületében tárlatvezetéssel zárult a hétvégén dr. Máriás Nonstop karnevál című kiállítása.
A terem zsúfolásig telt az érdeklődőkkel, akiket maga az alkotó vezetett körbe a fesményeken.
Ha valaki egyáltalán nem ismeri dr. Máriás munkásságát, a kiállítóterembe lépve azt rögtön megállapíthatja:
nem egy NER-kompatibilis udvari kurzusművészről van szó.
De igazából az, amit ezek a vásznak képviselnek, egyetlen rendszerrel sem kompatibilis.
A politika, a hatalom természete olyan, hogy rettenetesen komolyan veszi magát. Beállva a nemzetért, az emberiségért zajló élet-halál harc szuperhősének pózába.
dr. Máriás képei ezt teszik nevetségessé. Illetve lehetetlenné, hogy kibírjuk röhögés nélkül. Ez a fajta művészet a propaganda gyilkosa. Mert ezután a kormányzati plakátokról, sajtótájékoztatókról is ezek a festmények ugranak be.
Páldául az, amely az Utolsó vacsora környezetébe helyezi a NER-mauzóleum (vagyis inkább groteszk panoptikum) arcképcsarnokát az illiberális világcelebekkel együtt.
Orbán és több fideszes méltóság, oligarcha mellett Kaczyński, Erdogan, Putyin, Trump és Hszi Csin-Ping tűnik fel a vásznon. A mű a járványkezelésnek mutat görbe tükröt.
Hogy „...egy távoli pici országban egy pici nép erős vezetője megtalálta a mentő megoldást, ami nem más, mint az alapos kézmosás, s miután azt kihirdette és megparancsolta, az ő országából a járvány jószerivel eltűnt.”
– szól a leírás.
„Bejelentkeztek hát a világ vezetői, hogy eltanulják a világmentő módszert...”
– folytatódik a narráció.
A sikerpropaganda szentségtörő kifigurázása telitalálat, miként a vallási téma is. Ugyanis a NER-rajongók jelentős része valóban úgy tekint Orbán Viktorra, mint hívő az Istenre (valamint annak földi helytartójára.)
A bigott hit pedig nem tűri az iróniát, a gúnyt, a szarkazmust.
Akképp reagál az effélére, mint iszlám fundamentalisták a Mohamed-karikatúrákra.
Szerencsére egyelőre a magyar politikai hívő (legyen bár kormánypárti vagy ellenzéki) se magát, se mást nem akar felrobbantani, beéri dühtől fortyogó hozzászólásokkal, illetve, hogy letilt, feljelent mindenkit, aki él és mozog.
Ismerve, hogy bigott DK-hívek legalább olyan áhítatos rajongással beszélnek Gyurcsány Ferencről és Dobrev Kláráról, mint a Békemenet-felvonulók Orbánról, valószínűleg ők se felszabadult nevetéssel reagálnak arra, hogy ufózöld gyíkemberbőrrel ábrázolják vezérüket és házastársát.
S a festmény mellett található címnek:
„Gyurcsány Ferenc vízipisztollyal gyakorolja a szemkilövetést házi körülmények között a hatalomba való visszatéréséig....”
aligha örülnének.
Miként a folytatásnak se, hogy:
"A 2006-os események, a Fidesz szabadtéri nagygyűlésére érkezők rendőri oszlatása örökre úgy égett az emberek emlékezetébe, mint a szemkilövetés feltalálásának szomorú dátuma. Azonban kevesen tudják, hogy Ferenc azóta megbánta tettét, és megtért, s már csak házi körülmények között, vízipisztollyal lövöldözik feleségére, Dobrev Klárára....”
Persze aki nem szekértáboros belpolitikai dzsihádista, az jót nevet azon a művön is, amelyben egy ellenzéki, illetve egy kormánypárti személyiség látható, akik ráadásul családtagok.
Ungár Péter Vas megyei LMP-s országgyűlési képviselő (portálunk egyik tulajdonosa) és édesanyja, Schmidt Mária, Orbán Viktor korábbi főtanácsadója, jelenleg a Fidesz-kabinet kormánybiztosa, a Terror Háza Múzeum főigazgatója.
A mű címe:
Schmidt Szűz Mária és kisdede, Ungár Péter a NER templomában
A kísérőszöveg pedig:
„Hittanórán keresztény kifestőket adnak a gyerekeknek adnak a gyerekeknek, hogy azok a hallott, olvasott, tanult történetek alapján beléjük rajzolják, színezzék, fessék szomorú jóságos hőseiket. Amikor a Szűz Mária a kisdeddel került sorra, az egyik gyermek a telefonján keresett portréalanyokat a képhez.
Az Anya a gyermekével címre keresés rengeteg mosóporreklámot, pornóvideót és migrációs grafikont dobott ki, de ő addig folytatta, míg a fent látható két szimpatikus, híres magyar közszereplőre talált.
Bele is festette azokat szép kifestőjébe, majd úgy gondolta, a kép felső hátterét a liberálisoknak kedves kék színnel, az alsót pedig a konzervatívoknak szimpatikus narancssárgával tölti ki, hisz így lesz közös a Nemzeti Együttműködés Temploma.”
– ecsetelik.
Ennél már csak a
Kocsis Máté gitárórát tart Oszama bin Ladennek Matisse műtermében
című alkotás provokatívabb, bár nézője válogatja.
Van, akinél a
Greta Thunberg gránáttal készül Davosba Léger műtermében
című alkotás veri ki a biztosítékot (bocsánat: a biztosítószöget)
Akik már attól is kiborultak, hogy Kölcsey esetleg meleg volt, vajon mit szólnak a
Bartók nőnek érzi magát Gauguin műtermében
című vászonhoz?
Nincs karácsony Kevin, és provokatív kiállítás Soros György nélkül. A NER liberális Blofeldje, akivel 007-es (vagyis: O1G) ügynök hősiesen birokra kel, több művön is jelen van.
Így például a
Soros György a magyar kormány nyomására belép a Zalaigricei Keresztény Gyermek Színjátszó Csoportba, ahol a passiójáték főszereplőjévé választják címűn.
Csoportképen is feltűnik, a Diplomás kommunisták elnevezésű freskón, Greta Thurnberg, Mark Zuckerberg és Bill Gates társaságában.
És szelleme (mi több: a pénze!) ott lapul a
Márki-Zay Péter megkorbácsolt kislányokból verbuvál Ku-Klux-Klan terroristacsapatot a hódmezővásárhelyi kukoricásban, Soros-pénzből, békés kormányunk megdöntésére Rákay Philip szerint
– mondattal leírt alkotáson.
Mit mondhatunk erre? Már azon túl, hogy:
A demokrácia győzelme elkerülhetetlen!
Nemcsak a jelen, de a múlt is ott van a kiállításon.
Például:
Fenyő János és Gyárfás Tamás Egon Schiele műtermében.
Valamint a szintén a bűnügyi hírekből ismert, feleség-, és gyerekgyilkos Pándy András cicával David Hockney műtermében.
És még sorolhatnánk. Akinek ez nem elég, innen tallózhat, böngészhet még:
Velünk semmiről nem maradsz le, rajta tartjuk az ujjunk a kultúra ütőerén!