Összesen 54 220 695 forintot költöttek el október 10. óta a kormánypárt közösségi médiás kommunikációjára Márki-Zay Péter, az összellenzéki miniszterelnök-jelölt elleni hirdetésekre a Facebookon – számolt be róla a hvg.hu.
A lap hangsúlyozza, hogy két vonalat követ a fideszes kommunikáció a hódmezővásárhelyi polgármesterrel kapcsolatban. Az egyik vonal szerint ő Gyurcsány Ferenc DK-elnök embere, a másik ebből következik, eszerint Márki-Zay nem is jobboldali-konzervatív, hanem kőkeményen baloldali. Ezt a kormánypárt közelében koslató médiumok is elkezdték nyomatni, de a Facebookon is sok ezzel foglalkozó anyagot toltak meg pénzzel.
Breaking: Elindult a „Stop Gyurcsány, Stop Márki-Zay!" petíció
írja Kocsis Máté egy hétfői Facebook-bejegyzésben. „Na, van még bármi működőképes a baloldalon Gyurcsány Ferencen és pártján kívül? Nem teljesen mindegy, hogy az általa épített színpadra éppen melyik báb lép fel?" - tette fel a költői kérdést Kocsis Máté a Facebook-oldalán.
Kocsis Máté posztjait 757 ezer forint körüli összegből népszerűsítették, míg a Fidesz központi oldalán október 10-16. között 22 526 678 forintot költöttek a témára. A lap szerint más fideszes politikusok oldalait is megtolták anyagilag: 628 260 forint jutott Orbán Balázsnak, 186 949 Menczer Tamásnak, 98 831 forint Rétvári Bencének, 81 221 Aradszki Andrásnak, 79 394 forint Ágh Péternek és 55 265 Hende Csabának.
A posztokat sok támogató komment is ellepte. Érdekesség, hogy külön rágyúrtak Budapestre és a 18-44 éves korosztályra. A Fidesz üzeneteit erősítő Megafon Központ megmondóemberei is sok pénzt kaptak hirdetésre. Rákay Philip, a Patrióta műsorvezetője 10 009 349 forintot, Deák Dániel kormánypárti elemző 10 531 760 forintot, Bohár Dániel, a Pesti TV riportere pedig 6 100 401 forintot kapott.
A KonVerzió nevű oldal 3 164 884 forintot kapott szintén Márki-Zay ellen. Kiemeli még a cikk Trombitás Kristófot és Dér Stefit is, akik tízmilliós összeg felett kaptak már hirdetési pénzt, egy nagyobb időszakra vetítve.