Nem árt tudni, hogy e-rollerrel közlekedni korántsem veszélytelen. Németországban például csak az elmúlt évben több mint kétezer személyi sérüléssel járó e-roller balesetet regisztráltak, írja az Országos Rendőrkapitányság Baleset-megelőzési Bizottság Facebook-oldala.
Persze ez a szám csak a jelentett baleseteket takarja, minden bizonnyal ennél több történt, hiszen ezeknek a baleseteknek a látenciája jellemzően igen magas (gyakran nem jelentik be azokat az eseteket, ahol a balesetnek más érintettje nincs).
A DVR (Német Közlekedésbiztonsági Tanács) ütközési tesztek keretében vizsgálta meg, milyen sérülésekkel járhat, ha egy e-rolleres gépkocsi oldalának ütközik.
A válasz röviden: súlyos, akár tragikus következmények lehetnek egy ütközéskor.
Az ütközési tesztekről videó is készült, melyet a napokban tettek közzé. A képsorokon jól látható, hogy az oldalütközés során elsősorban a fej sérül meg súlyosan, mely akár végzetes kimenetelű is lehet.
Log In or Sign Up to View
See posts, photos and more on Facebook.
Éppen ezért talán kissé meglepő, hogy azokban az országokban, ahol az e-rollerek közlekedését már napjainkban is jogszabályok szabályozzák, a fejvédő kötelező jellegű használatát az e-rollerrel közlekedők részére nem írják elő – legfeljebb ajánlják!
Jelenleg Magyarországon nincs szabályozás az e-rollerekkel kapcsolatban, emiatt bár egy-egy rendőr segédmotoros-kerékpárnak tartja és ezután büntet, valójában ugyanúgy gyalogosnak számít, mint egy görkoris vagy gördeszkás. Ugyanakkor úgy hírlik, így sok-sok év után lassan elkészül az elektromos rollerekkel foglalkozó KRESZ-módosítási javaslat. Így a jövőben várhatóan kerékpárként tekint majd a közlekedési eszközre a KRESZ - amire sajnos ugyanúgy nem kötelező a bukósisak.