Nem csak mítosz, hogy a DeLorean gyár bezárása után több ezer autóhoz maradt alkatrész. Az új gyártósor már majdnem kész, és az alkatrészek is megvannak - írja a Vezess.
A DeLorean DMC-12 zseniális, ritka és nagyon drága, mivel alig 3000 darab készült el. John DeLorean, az amerikai autógyártás egyik ikonja fantasztikus autót álmodott, és majdnem sikerült is úgy megvalósítania, ahogy szerette volna. Majdnem. Hiszen nem minden alakult jól.
Maffia, kábítószerügyletek, hazudozások, és megannyi oka volt annak, hogy végül csődbe ment a cég. Az észak-írországi gyártósor nagy fejlődést ígért a Belfast mellett élőknek, de 1981-től csak 1982 végéig tudott nekik munkát biztosítani.
John DeLorean elvesztette autógyárát, a gyártósort pedig egyik napról a másikra bezárták. De nem tűnt el nyomtalanul. Befektetők azóta igyekeznek életben tartani és feltámasztani a legendás autógyárat több-kevesebb sikerrel.
A hiedelem, miszerint több ezer autóhoz elég alkatrész ragadt bent, viszont nem csak szóbeszéd.
A Petersen autómúzeum megmutatta, mi a helyzet most a DeLorean Motor Carsnál. Mert a vállalatot kicsit más néven, de életben tartják.
FIRST EVER DMC Delorean Factory Tour | Back to the future time
Calling all Delorean Fans! Today, we get a private tour of the new Delorean production facility in Houston Texas. A huge thank you to @DeLorean Motor Company...
A cikk szerint egy 40 000 négyzetláb területű (3700 négyzetméteres) csarnokban zajlik az élet. Jelenleg szervizeléssel, felújítással, karbantartással foglalkoznak, és ellátják a világot eredeti DeLorean alkatrészekkel. A létesítményben szinte minden megtalálható, ami szükséges egy DeLorean felújításához, életben tartásához.
2850 darab alkatrész kell egy DeLorean összeszereléséhez és a 80%-a a polcokon van, a maradékot igyekeznek legyártani. Mert a DeLorean Motor Cars arra készül, hogy újabb autókat szereljen össze.
Ezer darab ajtó van raktáron, legalább ennyi karosszériaelem, beltéri alkatrészek, ülések, kárpitok, kábelkötegek, motorok. Minden az eredeti gyártósorról érkezett, az eredeti ládákban, ez a hely maga az élő történelem. 40 éves alkatrészek, szerszámok, eszközök várják a felélesztést, aminek egyetlen akadálya van jelenleg, az amerikai jogalkotás. Még nem sikerült megállapodni az állammal a kis szériás autók gyártásáról, így még várnak, de már minden készen áll.