Az új motorvonatok egyenként 224 utast tudnak célba juttatni. Mindegyik szerelvény a jól ismert zöld-sárga GySEV-színeket viseli magán, egy vonatra pedig a Burgenland 100 embléma is felkerült – írja az ORF.at Magyarok.
A külső megjelenés mellett felszereltségükben is újdonságnak számítanak a vonatok a régióban. A társaság főképp az ingázóknak és a reggeli, délutáni csúcsidőben úton lévőkben igyekezett kedvezni.
Az új Ventus-vonatokon négy helyett hat ajtó biztosítja a könnyű és gyors be- és kiszállást, a klimatizált utastérben pedig kényelmes ülések, a korábban megszokottnál több asztal, konnektor és mobilfeltöltési lehetőség várja az utazókat, akik útközben WLAN-kapcsolat segítségével intézhetik ügyeiket.
A flotta megújításának célja az energiahatékonyság mellett az is, hogy a térségben utazók számára még vonzóbbá tegyék a vasutat. A motorvonatok megbízhatóbban működnek a régebbi szerelvényeknél, probléma esetén pedig azonnal az irányítóközpontba futnak be a gépek jelzései, hogy az esetleges üzemzavart késedelem nélkül el lehessen hárítani.
A motorvonatok átadásán Hans Peter Doskozil, Burgenland tartományfőnöke arról beszélt, a Raaberbahn burgenlandi központjának számító vulkapordányi/wulkaprodersdorfi vasútállomást multimodális közlekedési csomóponttá kell fejleszteni, ahol az emberek egyaránt elérik az autóbuszos és vasúti közlekedést.
Ehhez a vasútállomás fejlesztése mellett megfelelő autóbuszos kapcsolatok is szükségesek hogy a szolgáltatással valóban az egész régiót lefedjék, ne csak a környező településeket, hangsúlyozta a tartományfőnök.
Az osztrák-magyar közlekedési vállalat összesen nyolc új motorvonatot rendelt a Siemens-től, a most átadott három után fennmaradó öt 2022 tavaszán érkezik. Az első három motorvonat beszerzésébe 21 millió eurót invesztált a GySEV, mondta el Hana Dellemann, a cég osztrák üzletágáért felelős vezérigazgató-helyettese.