A Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság gyakorlatot tartott a hamarosan forgalom alá kerülő műtárgyon. A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló M80 autóút Körmend-Rábafüzes közötti 2×1 sávos, 110 km/h tervezési sebességű közel 29 kilométeres szakaszának átadására idén év végén kerül sor. A települések hatékony elkerülését, ezzel párhuzamosan pedig a térség nemzetközi elérhetőségét segítő beruházás során számos, az infrastrukturális feltételeket javító projektelem valósul meg, írják a NIF közleményében.
Az M80 autóút Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakasza elkészült, ennek eredményeképp a Vasszentmihályi és Szentgotthárdi csomópontok közötti 6,6 km-es szakaszt már júniustól használhatják a közlekedők. A Körmend és Vasszentmihály közötti 19,4 km-es szakaszt 2021 őszén adják át a forgalomnak. Itt jelenleg a műszaki átadás-átvételi eljárás, illetve a befejező munkálatok folynak. A projekt különlegessége az 570 m hosszú Vasszentmihályi völgyhíd, melynek építési munkái lezárultak. A híd forgalomba helyezése előtt, 2021. augusztus 31-én a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a rendőrség és az Országos Mentőszolgálat katasztrófafelszámolási együttműködési gyakorlatot tartott.
Huszonnégy méter magas völgyhídon gyakorlatoztak a tűzoltók
Októberben vehetik birtokukba a közlekedők az M80-as gyorsforgalmi utat Vas megyében, ami a térség tűzoltói számára szó szerint magasabb szintű szakmai kihív...
Baleset esetén a völgyhíd – szerkezete miatt – a tűzoltóktól és katasztrófavédőktől speciális felkészültséget igényel, mivel a várható mentési körülmények kockázatosabbak a megszokottnál. Az akció célja az esetlegesen bekövetkező balesetek és egyéb káresetek felszámolásának gyakorlása, a völgyhíd megközelítési alternatíváinak megismerése volt. A szimuláció során a katasztrófavédők két, egymással ütközött személygépjármű roncsot helyeztek el a völgyhíd Vasszentmihály felőli oldalán, illetve a baleset helyszínétől mintegy 500 méterre személyi sérülés nélküli, újabb ütközések bekövetkeztét modellezték. A járművek az útszakaszt eltorlaszolták, így a gyakorlatterv szerint a Mentőszolgálat második mentőegysége nem tudott a baleset helyszínére jutni. A tűzoltók az életveszélyes sérülést szenvedett személyt – jelen esetben egy bábut – a viaduktról alpintechnikával juttatták le.
A gyakorlathoz tartozott, hogy a rendőrség a beavatkozást forgalomszabályozással, illetve területzárással biztosította. A Magyar Közút munkatársai megszűntették a baleset folyamán az útra került szennyeződéseket, a rendőrség pedig a helyszínelést követően megindította a képzeletbeli forgalmat,