A héten ajánlatott tett a Budapest Airportra a magyar kormány, írja a 444 a Bloombergre hivatkozva. A lap információit a kormányzat, és a budapesti repülőteret üzemeltető cég többségi tulajdonosa, az AviAliance sem kommentálta.
A Bloomberg szerint Palkovics Lászlóék a piaci ár alatti összeggel próbálkoztak be.
A hírügynökség szerint az összehasonlítható repterek esetében a piaci ár a járvány előtti bruttó éves eredmény (ebitda) hússzorosa fölött lehet, ami a budapesti repülőtér esetében 2019-ben 38 millió euró (~13 és fél milliárd forint) volt. Ennél mondhattak most be kevesebbet Orbánék.
Azután, hogy tavaly nyáron sikertelenül próbálkozott a vásárlással a NER-közeli üzletember, Jellinek Dániel, az Indotek Group vezérigazgatója, a kormány májusban végén állt elő nyilvánosan azzal, hogy újraállamosítaná a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret.
Palkovics László erről korábban azt mondta, hogy
a legjobb az lenne, ha az állam nemcsak szabályozóként, a fejlesztési források gazdájaként, stratégiaalkotóként, hanem tulajdonosként dolgozhatna a szolgáltatási színvonal emelésén. Ennek érdekében mi tennénk egy méltányos ajánlatot a reptér megvásárlására. Ha ez ebben a formában nem lehetséges, akkor a Magyar Állam többségi tulajdonát szeretnénk valamilyen módon visszaállítani.
Az innovációs miniszter a "valamilyen módot" nem részletezte.
A cikk szerint a repülőtér 75 százalékát 2005-ben adta hetvenöt évre koncesszióba a Gyurcsány-kormány, a maradék 25 százalékot pedig már az Orbán-kormány adta el.