Lezárta első, csonka üzleti évét a fideszes keménymagnak szóló csatorna, a Pesti TV, írja a Media1.hu. A csatornát üzemeltető Progress Média Hungary Kft. pénzügyi beszámolójából viszont az derül ki, hogy nem mondható feltétlenűl sikeresnek a Pesti TV első szárnybontogatása, a csatorna közel 68 milliós nettó bevételt könyvelhet el,
ám emellett 500 milliós veszteséget termelt az adó.
A vállalkozást tavaly hozta létre Vaszily Miklós, a TV2 Média Csoport elnöke, aki az Indexet is tulajdonló Indamedia társtulajdonosa. A Pesti TV ősszel kezdte meg a sugárzást, bár a nagy médiavisszhang ellenére kevés nézőt tudott a tévék elő ültetni. A Media1 decemberben arról írt, hogy a csatorna össesen 37 ezer 934 nézőhöz jutott el, a közönségarány pedig mindössze 0,05 százalék az egész napos nézettséget tekintve.
A csekély nézőszámot az is tetézte, hogy a csatornát nehéz helyzetbe hozó új adószabályok is verték, legalábbis ezzel magyarázta Huth Gergely, a csatorna programigazgatója azt, hogy nemrég gyűjtést indítottak a nézőik körében. A Media1 értesülései szerint ekkor már olyan nehéz helyzetben volt a csatorna, hogy a munkatársak fizetését sem tudták időben rendezni.
A félmilliárdos veszteséghez emellett az is nagyban hozzájárult, hogy a jobboldali médiatérben sok a szereplő, és mivel új csatornáról van szó, az elindulást jelentős beruházások előzték meg.