Több nagyobb európai influenszer is arról számolt be, hogy olyan ajánlatokkal keresték meg őket, amelynek értelmében lejárató kampányt kellett volna folytatniuk a Pfizer vakcinája ellen. Köztük volt egy francia youtuber, Leo Grasset is, aki nyilvánosságra hozta az e-mailt, amit egy Fazze nevű ügynökségtől kapott. A levélben azt kérik tőle, reklámozza azt, hogy a Pfizer az AstraZenecánál háromszor több halálesetet okozott, írja a Metro.
A youtuber utána is nézett, hogy honnan érkezett a megkeresés, a Fazze először az Egyesült Királysághoz vezetett. A britek adatai szerint viszont a céget nem regisztrálták az országon belűl, ezután a Fazze honlapjáról le is került a cím, Grasset ezután a LinkedIn-re nézett rá, ahol a cég vezérigazgatója azt jelölte meg, hogy az ügynökség
Moszkvában működik.
Az 1,1 millió feliratkozóval rendelkező Grasset azt mondta, az ajánlat értelmében azt kellett volna elhitetnie a követőivel, ogy a hatóságok direkt hallgatják el azt, hogy a Pfizer mennyi halálesetet okoz. Ha elfogadta volna az ajánlatot, akkor a férfinek egy 45-60 másodperces videót kellett volna posztolnia az Instagram, a Youtube, vagy a TikTok oldalára.
Grasset végül nem fogadta el az ajánlatot, miután azonban lerántotta a leplet a Fazze-ról, több másik európai influenszer is elmondta, hogy őket is megkereste a cég. Mirko Drotschman, egy német podcaster, akinek 1,5 millió feliratkozója is közte volt azoknak, akiket megkerestek, de még egy kórházi gyakornok is, akinek mindössze 84 ezer követpje van az Instagramon.
A cég a posztokért több mint 2000 eurót, azaz nagyjából 700 ezer forintot ajánlott fejenként a kisebb követőtáborral rendelkező influenszereknek, Grasset szerint ha elfogadta volna a szerződést, ő akár több tízezer eurót is kaszálhatott volna. Az e-mailekre már a francia egészségügyi miniszter is reagált, aki azt mondta, veszélyesek ezek a lejárató kampányok.