A Bartók Béla körút egy részén felfestették a biciklisávot, az Emlékműnél teljesen átalakítják a sávkiosztást, a Jókai Mór utcában pedig már használható az új bicikliút a Szent István park szélén. Úgy tűnik, a csatornafedelek és az autósok türelme lesz a szűk keresztmetszet.
Nemrég felfestették a biciklisávot a Bartók Béla körúton. Mivel az úttest elég széles, nem okoz problémát a közlekedés. Az azért nem egyértelmű, itt kerékpárral hogyan lehet szabályosan befordulni a Csónakázó tó felé.
Az Emlékmű alatti kereszteződés körforgalommá alakítása régi álom, egyelőre azonban a sávkiosztást módosítják; vélhetően végig fel lesz festve egy kerékpársáv. A kép bal felső részén éppen a burkolati jeleket marják fel a munkások.
Először pontozással feljelölik a sávokat, majd ezek tisztítása után jön a végleges felfestés.
Nagyon aggódtunk, hogy a térkő nem lesz alkalmas a kényelmes haladáshoz a sok kis vályú miatt, de teljesen rendben van!
Hogy minél több fát életben hagyhassanak, kicsit kacskaringós lett a kerékpárút nyomvonala.
Itt három féle út találkozik, ezek összeköttetése viszont nincsen kitalálva.
A Jókai Mór utcában itt ér véget a bicikliút. Egyelőre a túloldalra átjutva tudunk szabályosan tovább haladni, már egy sokkal rosszabb "strand-térkövön".
Fel kéne négyelni azt a tervezőt, aki kitalálta, hogy ez a fajta térkő legyen lerakva a bicikliseknek. Egészen a Plázáig kéne zötyögni rajta, a legtöbben inkább a járdának szánt aszfaltos részt használják - joggal.
Generációk találkozása: a Nárai utca kereszteződésében még építés alatt lévő körforgalomnál szerencsére sokkal simább térkövet használnak.
A Bagolyvár előtt a bicikliseknek kis felhajtó épült, így nem a körforgalomban kell majd tekerniük. Ez viszont azt is előrevetíti, hogy a kétkerekűek közlekedését az úttestre tervezik rávinni a Jókai Mór utca ezen részén.
A szürke rész a gyalogosoké, a vörös a bicikliseké lesz. Viszont ugyanezzel a térkővel burkolják a terelőszigeteket és a körforgalom közepét is, ami zavaró. Az oszlopok szintén a vörös zónában vannak, nem teljesen átgondolt ez így.
Ez már a Brenner Tóbiás körút, ezen a "strandtérkövön" kéne biciklizni. A tervező vélhetően még sosem ült kerékpáron - vagy nem volt még strandon.
Fel van már pontozva a kerékpáros nyomvonal, ami a helyszűke vélhetően csak figyelmeztető piktogramokból fog állni, mint például a Szent Gellért utcában. A nagy forgalom miatt talán jobb megoldás lenne a túloldali, Bagolyvári sétányra terelni a kerékpárosokat, ugyanakkor igaz, hogy ez esetben meg az úttesten kéne valahogy átvezetni őket, kétszer is.
A Jókai Mór utca aszfaltrétege egyelőre kiváló, de több helyen nagyokat lehet huppanni a csatornafedeleken.
A kép nem adja vissza teljesen, de az útburkolati jeleket már felmarták a munkások. Az újak felfestéséig fokozottan figyeljünk egymásra, és ne megszokásból hajtsunk!
A táblákat már kihelyezték, eszerint egy sáv marad az autóknak, és még egy lesz a kerékpárosoknak. Hamarosan fel is festik a vonalakat.
Szintén egy víznyelő, itt már rendesen orra is lehet bukni. Ausztriában az ilyeneket kiviszik a nyomvonalról, talán nem véletlenül.
Szólj hozzá!
Az okostelefonok milyen hatással vannak a lelki egészségünkre?
Érdekes a címben feltett kérdés, és bizonyára mindenki az aktuális hangulatának megfelelően válaszol rá. Az, aki kezében a mobillal éppen egy fontos hívást vár a szerelmétől, bizonyára azt mondja, hogy pozitív, aki pedig álmatlanságtól szenved és késő éjjel olvassa ezt a cikket, azt gondolhatja: negatív.