Az önvezető járművek közlekedéséhez alkalmas infrastruktúra kiépítésének vizsgálata, tervezése, engedélyezési tervdokumentáció elkészítése is feladata a tervezőknek, amikor előkészítik a Körmend (M80) és Szombathely–Zanat (M86) közötti kétszer kétsávos gyorsforgalmi út megépítését - írja a Magyar Nemzet. Az európai közbeszerzési értesítőben nyáron kihirdetett és most módosított pályázat eredményeként fontos láncszem illeszkedik majd be a nyugat-magyarországi gyorsforgalmi utak alkotta hálózatba.
Két kiemelt közlekedési csatorna ér össze Körmendnél, az észak-déli M86-os, és a kelet-nyugati 8-as főút. Az M86-os Csornától Szombathelyig elkészült már, a tervezett szakasszal déli irányban folytatódik. A 8-as út Körmend és a Szentgotthárd országhatár közti szakasza most is épül kétszer egy sávon, de az M80 már elkerüli a településeket.
A 8-as főút Körmendtől keletre, Vasvárig tartó ütemének a gyorsforgalmi fejlesztése zajlik, Vasváron éri majd el az M76-os – ez köti össze a zalai megyeszékhelyet az M7-es autópályával – a 8-as főutat. A Zalaegerszegtől északra haladó részt már M9-esnek hívják.
Emellett a Szombathely és Kőszeg határállomás közötti gyorsforgalmi út előkészítése is zajlik. Miután a fontos megyeszékhelyek, nagyvárosok, Sopron, Szombathely, Zalaegerszeg gyorsforgalmi kapcsolata megépül,
létrejön egy olyan alternatív gyorsforgalmi folyosó is, amely a nyugati határszélen belépő tranzit forgalmat az M1-essel párhuzamosan, délebbre vezeti,
aminek az eredményeképpen az országon áthaladó teher- és személyforgalom egy része nem terheli feleslegesen Budapest környékét, az M0 körgyűrűt és a bevezető autópályákat.
Az M76-osnak eddig két rövidebb szakasza épült meg, a Zalaegerszeget megközelítő, illetve az M7-esről letérő és Balatonszentgyörgyöt elkerülő néhány kilométeres, de fontos, vasútvonalakat felüljáróval, híddal keresztező út.
Idén megkezdődik a még hiányzó, mintegy negyven kilométeres, új nyomvonalon vezetendő pálya építése, ami várhatóan három év alatt célba ér.
Fotó: utiber.hu