Évről-évre nőnek a MÁV jegyár bevételei annak ellenére, hogy az utaslétszám érdemben nem változik, illetve egyre több kedvezményt ad a vasúttársaság a nem pénztári jegyvásárlásra - derült ki a MÁV adataiból, melyeket Világgazdaság idéz . Egyre nagyobb teret nyernek az új értékesítési csatornák: az automatás és az online jegyvásárlás, amelyekkel 5-20 százalékos jegyárkedvezményhez is juthatnak az utasok.
Az automatás vásárlások aránya a teljes belföldi értékesítésen belül 2013-ról 2018-ra 1,6-ról 14,4 százalékra nőtt. Ugyanezen időszakban az online forgalom 1,1 százalékról 5,1-re bővült.
2013-ban még a pénztári jegykiadás szinte a teljes értékesítést lefedte (92 százalék), tavaly viszont már csak 75 százalékos részt mondhatott magáénak. A pénztárak keresettsége főképp az automaták rendszerbe állítása miatt esett vissza. Éves bázison az internetes felület mutatta a legnagyobb ugrást, amely a 2017-es három százalék alatti volumen után az előző évben már öt százalék feletti rátát ért el. Ez felveti, hogy mennyire van szüksége a MÁV-nak a korábbi pénztárosszám alkalmazására, tekintettel arra, hogy 2019-ben további 485 automatát tervez üzembe helyezni nyári - még ha gyanús közbeszerzéssel is. Megjegyzendő: a MÁV állásajánlatait vizsgálva is látható az átalakulás, ugyanis
A vonatokon történő jegyvásárlás viszont stagnál, aránya rendre öt százalék környékén alakul. Ez főleg amiatt lehet, hogy bizonyos vonalakon még nincs automata, a pénztárak viszont korlátozott ideig tartanak nyitva.
A cikk ismerteti azt is, hogy tavaly csaknem 142 milliószor választották a vasutat, a MÁV árbevétele pedig alulról súrolta a 49 milliárd forintot.