December közepén kaptunk egy közleményt a szombathelyi Tourinform iroda felújításáról. Bár a közlemény sok részletet tartalmazott, az mégis kimaradt belőle, hogy mennyi pénzből és milyen forrásból költenek most a felújításra.
A városházához fordultunk, hogy további részleteket tudjunk meg. A válaszból kiderül, hogy a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. 2020 augusztusában nyújtott be pályázatot a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. által közösen meghirdetett Tourinform irodák és információs pontok felújítása című pályázatra.
Megújul a szombathelyi Tourinform iroda
December 18-án megkezdődnek a bontási munkálatok a szombathelyi Fő tér és a Király utca sarkán álló Tourinform-irodában - olvasható a Savaria Turizmus Nonprofit Kft közleményében. A tervek szerint 2021 március elsején nyit majd újra az iroda - ha a járványhelyzet engedi. Új berendezéssel és bútorzattal, a 30 év után újragondolt, 21.
A pályázat célja, hogy az országban működő Tourinform Irodák egységes franchise arculatnak megfelelő belső térrel és kibővített szolgáltatási palettával tudják fogadni a térségbe érkező vendégeket.
Az elnyert támogatási összeg 20 millió forint, ami 100%-os támogatást jelent, sem a szombathelyi önkormányzatnak, sem a Savaria Turizmus Nonprofit Kft.-nek nem kell önrésszel hozzájárulnia a felújítás költségeihez. A támogatás a Touinform Iroda felújítását biztosítja.
A támogatásból megújul az iroda ügyféltere az egységes Tourinform arculatnak megfelelően: új burkolatok, új bútorok, új színek, modern, energia-hatékony világítás, klímaberendezés, és digitális vizuáltechnikai eszközök (az aktuális ajánlatokat, PR-filmeket bemutató nagyképernyős smart televíziók, Wifi-pont) várják majd az ügyféltérbe lépő érdeklődőket.
A pályázati forrásból végre az épület árkádjait tartó műmárvány oszlopokat is megtisztítják, és a kölcsönözhető kerékpárok elhelyezésére alkalmas kerékpártároló, és kerékpáros szervizpont kerül az iroda bejárata mellé.
Az irodában dolgozó munkatársak tevékenységét új számítástechnikai eszközök segítik majd, és bővül az iroda által nyújtott szolgáltatások száma is.
Digitális idegenvezető eszközöket szereznek be, ezekkel a csoportos városnézéseket tudják kényelmesebbé, rugalmasabbá tenni. A helyi termelők termékeinek piacra juttatását elősegítendő displayeket helyeznek ki az irodában, az értékesítést pedig új készletnyilvántartó és értékesítő szoftver, valamint új, érintésmentes fizetési lehetőségek segítik majd a támogatási forrásból.
A támogatás lehetőséget biztosít az iroda belső térkihasználásának optimalizálására is, beleértve a "back office" helyiségben kiépítendő tárolórendszert, a kiadványok és értékesítésre szánt termékek raktározását.
A felújítási munkák várhatóan 2021. február végéig tartanak.