A Zanati úti körforgalomnál tartott sajtótájékoztatót az Éljen Szombathely! polgármesterjelöltje, Nemény András és a körzet képviselőjelöltje, Putz Attila, péntek reggel. A helyszín nem volt véletlen, ugyanis itt kellett volna megépülnie egy bicikliútnak, ám a mai napig egy kapavágás sem történt ennek érdekében.
"Ez nem egy olyan bicikliút lenne, amit kevesen használnának, hanem egy olyan, ami nemcsak a zanatiaknak, hanem a szombathelyieknek is fontos. Több mint tíz éve nem épült meg, ez pedig a közlekedők biztonsága szempontjából is aggályos"
- kezdte Nemény András, majd elmondta: az elmúlt két ciklusban a városvezetés nem állt a sarkára, kibúvót adott a vállalkozónak, legutóbb is kizárólag a fideszes képviselők szavazataival ment át az a módosítás, ami további engedményeket adott a bicikliút építőjének.
- hangsúlyozta Nemény.
A szót Putz Attila, a körzet Éljen Szombathely! által támogatott képviselőjelöltje vette át. Elmondta: a mindössze 2 kilométeres bicikliút a Zanati utat kötné össze Zanattal és ez az egész városnak fontos lenne.
"Még 2008-ban írta elő az önkormányzat az út építését, amikor belterületnek nyilvánították azt a részt, ahol később egy gyorsétterem és egy sportáruház is épült. Utóbbi úgy kapott nyitási engedélyt, ha az említett a bicikliút elkészül. A szaküzlet 2009-ben meg is nyitott, ám láthatjuk, hogy a kerékpárútnak semmi nyoma. A városvezetés pedig 1200 zanati érdekeit vette semmibe a folyamatos szerződésmódosításokkal és időhúzással"
- közölte Putz Attila.
Kitért arra is, hogy több éven keresztül húzták-halasztották a megépítést, a közlekedési hatóság például a kipufogógázok miatt találta aggályosnak egy aluljáró építését, amit a képviselőjelölt azért is talált furának mert rengeteg hasonló aluljáró létesült már, amit ugyanúgy használhatnak az autósok és a biciklisek is.
A HORWAT Investment csupán az első ütemmel készült el, megépült egy 15 méteres (!) kerékpárút a körforgalom mellett, a gyorsétteremmel szemben. Végül 2020 május 31-ig kaptak újabb haladékot a megépítésre, de látható, hogy semmi nyoma nincs az építkezésnek.
- világított rá az Éljen Szombathely! képviselőjelöltje.
Putz szégyenletesnek tartja azt is, hogy a körzet korábbi, fideszes képviselője, Szakács Dávid és a jelenlegi, ugyancsak fideszes képviselő, Kántás Zoltán is megszavazta a tulajdonképpeni időhúzást, ezzel pedig a saját választópolgárai, a zanatiak ellen szavazott.
Nemény András azzal zárta: ha bizalmat kap az Éljen Szombathely! az október 13-i választáson, akkor legkésőbb 2021-ben meg fog épülni a 10 éve el nem készült kerékpárút.
Nem lesz 9. számú módosítás, keményen fogunk fellépni a céggel szemben, amelyik jó eséllyel külföldi tulajdonosok strómancége. Ennek a világnak vége lesz. Emellett pedig azt se feledjük, hogy nincs végleges használatbavételi engedélye azoknak az itt lévő üzleteknek, amelyek úgy nyitottak meg, hogy nem teljesítették a feltételeket, azaz a bicikliút megépítését. Ezt a kérdést is felnyitjuk és leülünk beszélgetni a cégvezetőkkel
Szólj hozzá!
Az egyetemi lét sok kiadással jár – bár nem mindenki fizetős szakokon tanul, azért a lakhatás, az utazás és a szórakozás sok pénzt felemészt. És bár a könyvtárakban ingyenesen hozzájuthatunk a szakirodalomhoz, ez nem mindig elérhető opció.
A rendőrség fokozott óvatosságot kér a közlekedőktől.
Érdekes a címben feltett kérdés, és bizonyára mindenki az aktuális hangulatának megfelelően válaszol rá. Az, aki kezében a mobillal éppen egy fontos hívást vár a szerelmétől, bizonyára azt mondja, hogy pozitív, aki pedig álmatlanságtól szenved és késő éjjel olvassa ezt a cikket, azt gondolhatja: negatív.
Túlnyomóan borult, párás, helyenként ködös idő várható, hószállingózás, ónos szitálás, szitálás előfordulhat.
Sok esetben a tervezetthez képest kevesebb mínuszt termelt a cég.
Nem, akkor most megmutatjuk milyen volt a szombathelyi legendás disco.
A szakembert tavaly márciusban nevezte ki kispadjára az együttes, amelyet aztán BL-sikerig vezetett.
Mutatjuk a részleteket.
Helyi szavazás dönt a terület sorsáról.
Szombathelyen 170 ezer forint most a lakbér havi átlaga.
12 milliárd forintot szolidaritási hozzájárulás címén vonnak el. 3 milliárd forintot pedig a Versenyképes Járások Program keretei között vonnának el a várostól.