Több olvasói levél és saját tapasztalat után muszáj volt feltenni a kérdést: mégis mi a franc van a szombathelyi buszközlekedéssel? Nem elég, hogy régi, büdös, koszos egy csomó busz, amelyeken nyáron legalább 187 fok van, emellé bónuszból járatok maradnak ki, késnek negyed órákat vagy többet is és ez nem egy-egy járattal van így, hanem sokkal - mondhatni már rendszerré váltak a késések.
"Már megint késik az a rohadt busz!" - Mi a franc van Szombathelyen a tömegközlekedéssel?
VPP Késések, járatkimaradások, dühös utasok. Vélemény. Ha valaki nap, mint nap igénybeveszi a tömegközlekedést a városban, az egész biztosan észrevette már, hogy kezd átcsapni a helyzet katasztrofálisba. Mivel a kisfiamat a város másik végébe kell bölcsibe vinnem (hállelúja hétfőtől már kezdi az ovit, ami közelebb van) és nem mindig van bringához való idő, ezért kénytelen vagyok buszozni és ezzel együtt kénytelen voltam azzal szembesülni, hogy hiba van a rendszerben, nem is kicsi.
Akkor a következő kérdést küldtem el az ÉNYKK-nak:
"Sokan jelezték, és már magam is tapasztaltam (rendszeresen veszem igénybe a tömegközlekedést), hogy Szombathelyen a helyi járatok (7, 2A,
2C, stb.) nagyon sokszor késnek, akár 10-15 perceket is és sokszor olyan járatok maradnak ki, ahol a menetrend szerint jönnie kéne a busznak.
Ezúton szeretnék érdeklődni, mi ennek az oka? Munkaerő-hiány, esetleg más húzódik-e a háttérben?"
Végül megkaptam a választ:
"Társaságunk mindent megtesz a menetrend szerinti közlekedés biztosítása érdekében, de a csúcsforgalmi időszakokban a forgalmi torlódások, forgalmi terelések egyes járatok késéséhez, elvétve kimaradásához vezetnek. Ilyen esetekben azonnali operatív intézkedésekkel igyekszünk minél hamarabb helyreállítani a menetrend szerinti közlekedést."
Annak kifejezetten örülök, hogy kaptam választ, ugyanis manapság már nagyon kevesen veszik a fáradságot - olyanok, akiknek kötelessége lenne válaszolni a sajtó, vagy a lakosság kérdéseire -, viszont sajnos ezzel nem kerültünk közelebb a megoldáshoz. Bátran kijelenthetjük ugyanis, hogy egyrészt nem csak csúcsidőben szoktak ilyen esetek előfordulni (nyáron számtalanszor megesett, holott alig volt épp forgalom), másrészt érinti az olyan külsőbb területeken közlekedő járatokat is, ahol nem jellemzőek a közlekedési dugók. Abban biztos vagyok, hogy valóban próbálnak mindent megtenni, de mint jól tudjuk, nem csak az ő felelősségük, hogy lepusztultak a járművek és kaotikus a közlekedés. Ezt bizony a városvezetés segítségével kéne összefogni.
Nem tehetünk hát mást, bízunk benne, hogy a választások után talán a tömegközlekedést is helyrepofozzák, mert nagyon ráfér.