Nyelvi Műhely, ahol a gyerekek és a szülők együtt tudnak idegen nyelvet tanulni Szombathelyen

Jutányos Áron
2019. március 12. kedd, 07:35
Egy kreatív tanárcsapat olyan szisztémát dolgozott ki, amiben gyerekek és felnőttek, fiatalok és idősek is eredményesen tudnak idegen nyelvet tanulni. Akár közösen is.

Naponta halljuk a nyelvtanulás fontosságát, és tény, hogy ahány nyelvet beszélsz, annyi ember vagy. Nincs olyan területe az életnek, ahol jó idegennyelv-tudással az ember ne boldogulna. Igaz, hogy a legkönnyebben a gyerekek tanulnak, de sosem késő elkezdeni a tanulást. És mi van akkor, ha olyan módszer is létezik, ahol a gyerekek a szülőkkel esetleg a nagyszülőkkel együtt tudnak tanulni? Többek között ennek a felismerése is vezetett Szombathelyen a Nyelvi Műhely elindulásához.

 

De miért érdemesebb csoportos nyelvtanfolyamra járni, mint magántanárhoz, tehetjük fel a kérdést. 

 

Bár sokakban az vetődhet fel, hogy a magántanárnál nagyobb figyelmet kap, az interakciós lehetőségek sokkal kisebbek. Kis létszámú 6-8 fős csoportokban a diákok egymástól is tanulnak, arról nem is beszélve, hogy a közösségi élet is jelen van, ami plusz motiváló erőt jelenthet. 

 

A Nyelvi Műhelynél angol és német nyelvet oktatnak, és bár nyelvvizsgacentrikusak, olyan szókincset adnak a tanulóknak, ami a munkahelykeresésnél, majd aztán munkába állásnál is nagy segítséget jelenthet. 

 

Az oktatásnál nemcsak a nyelv tanítását tartják fontosnak, hanem azt is, hogy a tanulók az adott kultúrát megismerjék. A fontosabb történelmi eseményeket, az irodalmat, az ünnepeket. 

 

A gyerekeknek napközis formában adnak helyet, ezt a szülői igények és megkeresések ösztönözték. Sok külföldön tanuló gyereknek gondot okoz otthon a sok házi feladat, fogalmazás elkészítése, ebben nyújtanak segítséget. Akár az általános iskolás matematikában is segítenek a Nyelvi Műhely tanárai, ami az anyanyelvükön a szülőknek sem okozna gondot, de idegen nyelven képtelenek segíteni a gyereknek, és nagyon nehéz erre megfelelő személyt találni.

 

A gyerekeknél azt a gátat is próbálják feloldani a foglalkozások alatt, ami az idegen nyelven való megszólalást szokta akadályozni. Van, hogy a gyerekek gazdag szókinccsel, és jó nyelvtannal birtokolnak már egy idegen nyelvet, de mégsem mernek megszólalni. Ezt szituációs gyakorlatokkal próbálják orvosolni. 

 

Kik alkotják a tanári kart?

 

"Fiatalok vagyunk, akik motiváltak és keresik az új lehetőségeket az optimális nyelvoktatás lehetőségeinek meghatározásához. Fontos számunkra, hogy használható tudást adjunk tanulóink részére, ez abból is látszik, hogy nem csak egy kurzuskönyvet tanítunk tanulóinknak, hanem fontos szerepet játszik a nyelvtani fejlesztés is, hogy ne az okozzon kommunikációs gátat részükre a későbbi nyelvhasználat során, hogy nem tudták kellő képpen begyakorolni az adott struktúrát, hanem készszégként tudják alkalmazni a nyelvtani formákat.

 

Emellett a legfontosabb az interaktív élménypedagógia, melyet a nyelvtani segédkönyvünk is tükröz, hiszen minden szinten egy digitális változatot is kapnak tanulóink, hogy a nap bármelyik részében okostelefonukon is tudjanak gyakrolni vagy csak átismételni az újonnan tanultakat" - vallják az oktatók.

 

Számukra nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos, ezért nem szeretnének egy tömeggyártóvá előlépni, fontos a kis csoportos képzés és az, hogy oktatóik ismerjék a tanulókat, és differenciáltan az ő igényeikre szabva tudjunk mindenkit fejleszteni, szinten tartani és felzárkóztatni.

 

A Nyelvi Műhely képzései:

  • Kezdő, haladó szinten induló nyelvtanuló klub
  • Gyerek nyelvi képzés
  • Senior nyelvi képzés
  • Nyelvtudás felfrissítés
  • Idegennyelvi képzés munkában való elhelyezkedéshez

 

Nyelvi Műhely
Tel.: +36 70 212 1771
Weblap: nyelvimuhely.hu
Email: hello@nyelvimuhely.hu
A Facebook-oldalért klikk ide

comments powered by Disqus
Van még itt cikk a témában:
Twitter megosztás Google+ megosztás