A BBC készített riportot olyan technikusokkal, akik gyakran ötven méteres magasságban dolgoznak. Francois Botha például arról mesélt, hogy egy hasonló munka közben olyan közel húzott el mellettük egy vadászrepülő, hogy szemközt nézett a pilótával. Rendesen rájuk hozta a frászt a nem mindennapi találka, de Francois szerint biztonságos távolságban volt tőlük a repülő, a pilóta csak azzal akart felvágni, hogy milyen alacsonyan tud repülni.
Fotó: BBC
Francois már húsz éve dolgozik az iparban, Dél-Afrikában volt idegenvezető. A 42 éves férfi szerint az első mászás előtt mindenki retteg, még azok is, ő még húsz év után is fél attól, hogy egyszer leesik. Francois azt mondja, nyugtatja a tudat, hogy rendszeresen ellenőrzik a felszerelésüket, és hogy minden mászást a legapróbb részletekig megterveznek.
Fotó: BBC
Hasonló élményekről számolt be a BBC-nek Paul Smith is, aki a technikusi meló előtt katona volt, egy mesterlövész alakulat parancsnoka volt, harcolt Irakban és Boszniában is. Paul a leszerelése után új karrierre vágyott, habár a veszély még most sem kerüli el, hiszen mostanában több emeletnyi magasban himbálózik egy kötélen.
Ennek ellenére a 35 éves szakember szerint nem annyira veszélyes a munkájuk, mint azt sokan gondolnák. Paul azt mondja, hogy az előző munkája során szerzett tapasztalatait az új munkahelyén is hasznosítani tudja, a katonaként eltöltött évek megtanították arra, hogy hogyan kell a lehető legprecízebben dolgozni. Szerinte csak a külső szemlélők szerint hajmeresztő, amit csinálnak, ők viszont pontosan tudják, hogy mennyi óvintézkedés előzi meg a munkát. Ő úgy gondolja, hogy sosem fog a mélybe zuhanni, habár azt elismeri, hogy vannak néha balesetek.
Fotó: BBC
Ezt megerősíti a kötéllel biztosíva dolgozók nemzetközi egyesülete, az IRATA is, ők arról számolnak be, hogy a hozzájuk tartózó 475 cégen belül tavaly három halálos baleset történt. 61 országban vannak jelen, 1989 óta 11 halálesetről tudnak. Persze vannak másfajta balesetek is, néha megsérülnek a kötelek, máskor a szakemberek ejtenek le valamit. 2017-ben például az egyikük leejtett egy sisakot, ami 38 emeletnyi zuhanás után csapódott földbe.
Fotó: BBC
Francois szerint azonban nem az emberi mulasztás, hanem az erős szél és az extrém hőmérséklet az, ami veszélyt jelent rájuk. Francois dolgozott az Északi-tengeren is, olajfúrókat segített építeni. Azt mondja, hogy ez volt a karrierjének a legnehezebb pontja, többször napokig nem tudták elhagyni a fúrótornyokat a hatalmas viharok miatt.
A 42 éves férfi szerint sosem szabad alábecsülni a gravitációt, mert az mindig figyel. "Ha sokat kekeckedsz vele, akkor egyszer majd visszaharap" - mondta.
Szólj hozzá!
A parkoló kérdésben is minden segítséget meg fog adni a városvezetés.
A klubtól más kérdés nem érkezett a városvezetés felé.
Házon belül költözik máshova a kormányhivatal.
Annak ellenére szállított kerékpárt, hogy azon a járaton a kerékpár szállítása tilos volt.
Az óránkénti 160 kilométeres sebességre képes ötrészes járművek hossza 106,2 méter, az ülőhelyek száma a nyári és téli üléselrendezéstől függően rugalmasan változtatható.
Aláírták a szerződéseket, hamarosan indulhat a kivitelezés.
Elkészült a civil légszennyezettség-mérés szakmai értékelése.
Mind a nyolc városi körzetben indítanak jelöltet.
32 és fél millió forintról indult a licit.
Több ezer fő vett részt Magyar Péter budapesti tüntetésén.
A tervezésnél a dozmati víztározó kapacitásában bíztak.
Mesterséges intelligenciával szerkesztett videók léteznek csak Dézsi szerint, olyan nem, amivel zsarolni lehetne.
Ez az út kiszélesítésének első lépése.
A dologról Dézsinek Borkai jutott eszébe.
Mobiltelefonok és adathordozók is voltak a csomagban.
Varga Judit volt igazságügyi miniszter beszél a felvételen arról, hogy fideszes politikusok kihúzatták a nevüket a Völner-Schadl-ügy irataiból.
A balesetben a sértett nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett.
A második helyen álló győriek hátránya hét pont a listavezető Nyíregyháza mögött, utánuk azonban nagyon szoros a mezőny.