Az eladott busz volt az utolsó csepp?

Farkas Bazsi 2019-07-16 16:34:00
Az MLSZ most vasmarokkal sújthat le a Haladásra. Ez most az NB II-be kerülhet.

Egyre sűrűsödnek a felhők a Szombathelyi Haladás labdarúgó csapata felett. Nem elég, hogy a gárda a tavalyi évben kiesett az élvonalból, most az is veszélybe kerülhet, hogy egyáltalán az NB II-ben elindulhat e a gárda. Repkednek a 100 millió forintok a tartozási oldalon, a klubvezetők azonban ismét nem állnak a nyilvánosság elé. Még a szurkolói ankéton kimondott szavaikért sem vállalják a felelősséget, miközben az önkormányzat által felajánlott 150 millió forintért tartják a markukat. 

Licenc

Az MLSZ ma már hivatalosan is közzétette a weboldalán, hogy indokolttá vált a Licencadó Bizottság összehívása. A szövetség ugyan nem ragozta de nyilvánvalóan akkor válik indokolttá a bizottság összehívása, ha valamelyik klub, vagyok klubok nem teljesít a korábban ígért feltételeket a licencehez. Azt most már biztosan tudjuk, hogy Szombathelyi Haladás jelenleg is adóssággal küzd. Ha valós adatot mondtak a vezetők az ankéton, akkor 400 millió forintos a hiány.

Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, arról kaptunk információt, hogy a könyvvizsgáló a tőketartozás pótlásának hiánya miatt elrendelte a taggyűlés összehívását. Azt a klub is elismerte szerkesztőségünknek, hogy valóban kaptak levelet a könyvvizsgálótól, annak tartalma azonban véleményük szerint csakis rájuk tartozik.

Úgy tudjuk, hogy az MLSZ Licencadó Bizottsága július 26-án pénteken ül össze, a Haladás taggyűlése pedig július 25-én lesz. 

Az persze újabb kérdéseket vet fel, hogy korábban hogyan kaphatott licencet a csapat úgy, hogy tartozásai vannak. Márpedig a 2018 év végi mérlegükből kiderül, hogy már akkor is 400 millió forintos tőketartozása volt a zöld-fehéreknek. Az MLSZ szabályzata azt mondja ki, hogy tartozással rendelkező klub nem vehet részt versenyben. Ekkor azonban még szemet hunyt efelett a szövetség.


Kegyvesztett lett a Hali

Az utóbbi hetek történései azonban azt mutatják, mintha a Haladás kegyvesztett lett volna. Az MLSZ-nek most fontosnak tűnik, hogy a szombathelyiek nullázák ki a cég egyenlegét. Ezért is hívhatták újra össze a bizottságot. 

Arról nem is beszélve, hogy vizsgálatot indítottak egy TAO pénzből vásárolt busz eladásával kapcsolatban. Mintha úgy tűnne, hogy a Hali vezetőinek ez volt az az utolsó “piti” húzása, amit a Labdarúgó Szövetség már nem tudott elnézni. 

A vizsgálat folyik, bár cikkünk után az Index is elkezdett nyomozni, és komoly bizonyítékokat vonultattak fel, ami azt mutatja, hogy a szombathelyi fociklub tényleg eladta az autóbuszt.

Fúzió

A Haladás Labdarúgó Kft. időközben kitalálta a tutit. A többségi tulajdonos elajándékozza az üzletrészét a Haladás VSE-nek és a csapat megmenekül. Ezzel azonban Illésék komoly terheket rónának a HVSE-re, amelynek mostani egy éves működésének háromszorosára lenne szükség ahhoz, hogy a focicsapatot is működtetni tudja. Bokor Zsolt sportigazgató szerint ugyanis a HVSE 480 millió forintból működik egy évben. Ennek közel háromnegyede adóforint, amit az önkormányzat vagy állam utal át. Ehhez képest most csak a focisták adósságának rendezésére 400 millió forint kellene. Becslések szerint pedig egy NB II-es csapat működtetéséhez közel 1 milliárd forintra lenne szükség. 

Bokor azt mondta az ankéton, hogy ez most a feladat és inkább próbáljanak meg mindent mit, hogy veszni hagyják a focit. Ez is egy szempont. Azonban nem szabad elmenni amellett sem, hogy egy gazdasági társaság több száz millió forintos adósságot halmozott fel, amit most az adófizetőkkel fizettetnének ki. Ők pedig elajándékozzák a felelőtlen gazdálkodás miatt keletkezett tartozásukat. 

A kérdés az, hogy honnan folyna be most közel 1,5 milliárd forintnyi összeg. Arról nem is beszélve, hogy kik lennének a Labdarúgó Kft. tulajdonosai. A Haladás VSE ugyanis egy egyesület. Birkózók, súlyemelők, atléták, sakkozók versenyeznek benne, és egyben egyesületi tagok is. A több százmillió forintos költségvetés eztán az ő vállukat nyomná? 

Lassan három hete, hogy megvolt a nagy bejelentés arról, hogy a Haladás VSE befogadná a labdarúgókat. Azóta teljes a csend a megvalósítás körülményeiről.

Jelenleg azonban létre sem jöhetne a fúzió, hiszen a TAO pénzen vásárolt, majd eladott busz ügyében felmerült jogsértés miatt vizsgálódik az MLSZ. Ha úgy találja, hogy a gyanú megállja a helyét, akkor a vizsgálatot a hatóságok fogják a továbbiakban átvenni.


Supka


Végül pedig a legarcpirítóbb fejezete az elmúlt néhány napnak. Supka Attila jó szakember, így jöttének akár örülhetnének is a szurkolók. Ám azt maguk a klub vezetők jelentették ki a szurkolói kemény mag előtt az ankéton, hogy csakis akkor fognak edzőt és új játékost igazolni, ha a fennálló bértartozásokat már rendezték. 

Egy havi bérüket kapták meg a játékosok - ezt maga a vezetőség erősítette meg az Ugytudjuknak.

Azonban úgy tudjuk, hogy továbbra is tartozik még a csapat a sportolók felé. De, hogy kiderüljön, hogy mik is a valós tények, emailt írtunk a Haladás vezetőségének. Erre lassan egy hete nem kapunk választ. Az email elolvasásáról azonban visszajött az igazolás.

A helyzet tehát az, hogy a klubvezetők korábbi szavaikkal ellentétben igazoltak edzőt, a bértartozások ellenére. 

Supka 3 évre írt alá. De, hogy milyen feltételekkel azt nem tudni. Hiszen ha csak nem történik valami gyökeres változás, vagyis a Haladás Labdarúgó Kft. tőketartozását napokon belül nem egyenlítik ki, akkor egészen biztosan nem indulhat el a csapat az NB II-ben.

És akkor még nem beszéltünk az eladott buszról. Amit bizony nem lehet meg nem történtté tenni. 


 

Szólj hozzá!

Közös listát állít Budapesten és az EP-választáson a DK, az MSZP és a Párbeszéd

A közös EP-lista vezetője Dobrev Klára lesz, a lista első négy helyét a DK kapta.

Az önkormányzat bevonásával fog bármi is történni a szombathelyi Nagyszállóval

A parkoló kérdésben is minden segítséget meg fog adni a városvezetés.

Nyakkitekeréssel fenyegette a kalauzt a szombathelyi vonaton egy férfi

Annak ellenére szállított kerékpárt, hogy azon a járaton a kerékpár szállítása tilos volt.

2027-től új villanyvonatok járnak Szombathely és Budapest között

Az óránkénti 160 kilométeres sebességre képes ötrészes járművek hossza 106,2 méter, az ülőhelyek száma a nyári és téli üléselrendezéstől függően rugalmasan változtatható.

Zöld Bajnok díjat nyert Szombathely

Szombathely minden várakozást felülmúlt.

Győrszentivánon két rákkeltő anyag tekintetében veszélyeztetettség áll fenn

Elkészült a civil légszennyezettség-mérés szakmai értékelése.

Homlok ne hazudj! Erzsi takarodj!

Felirat jelent meg a Haladás Sportkomplexum oldalán.

Magyar Péter: Nem úszhatja meg a maffiaállam feje, Orbán Viktor

Több ezer fő vett részt Magyar Péter budapesti tüntetésén.

Átépítik a szombathelyi Sportliget rendre víz alá kerülő sétányát

A tervezésnél a dozmati víztározó kapacitásában bíztak.

Dézsi: Borkai egy tátongó seb Győr lelkén és testén

Mesterséges intelligenciával szerkesztett videók léteznek csak Dézsi szerint, olyan nem, amivel zsarolni lehetne.

A szombathelyi börtönbe akart drogot csempészni a győri férfi

Mobiltelefonok és adathordozók is voltak a csomagban.

„Magukat kihuzatták” – közzétette a hangfelvételt Magyar Péter

Varga Judit volt igazságügyi miniszter beszél a felvételen arról, hogy fideszes politikusok kihúzatták a nevüket a Völner-Schadl-ügy irataiból.

Zebrán gázolt a szentgotthárdi nő

A balesetben a sértett nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett.