Ez lehet a megoldás a dugókra: óriási fejlesztések előtt áll a budapesti közlekedés – papíron

Bazsó Bálint 2021-12-29 11:21:20
Új pályák, új megállók, új szerelvények, több vonat, több utas és alagutak. Csodálatos és nagyívű tervek valósulhatnak meg. 2040-ig.

Elfogadta a kormány a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiáról szóló kormányhatározatot, amelyben meghatározták a 2021–2040 közötti időszakra vonatkozó fejlesztéseket és ezek menetrendjét. A Magyar Közlönyben megjelent dokumentum szerint a cél, hogy a  környezetbarát kötöttpályás közösségi közlekedés, versenyképességének fokozása, Budapest belső területeinek forgalomcsillapítása, a  fővárost terhelő autóforgalom mérséklése, összességében pedig végeredményképpen megduplázzák a vasúttal utazók számát a fővárosi agglomerációban.

A papíron igencsak jól hangzó tervek nagy részéről már mindenki hallott, most csupán annyi történt, hogy egy újabb kormányhatározatban ezeket egyszerre említik.

Maga a vasúti stratégia (BASV) természetesen jelentős lépés, hiszen hosszú évtizedek után végre valóban a kötöttpályás közlekedést fejlesztik a fővárosban.

Sosem látott vasúti fejlesztés valósulhat meg a fővárosban, csak győzzük kivárni

A stratégiák, tervek, tanulmányok és persze a bizottságok országában az ember határozott szkepszissel fogadja egy újabb stratégia, terv, tanulmány vagy bizottság megszületését. Talán így vagyunk a nemrégiben napvilágra került budapesti agglomerációs vasúti stratégiával is, amely igazán grandiózus számokkal igyekszik lehengerelni a dugókban araszoló derék fővárosi és agglomerációk lakosságot: 20 év alatt mintegy 2000 milliárd forintot költenének azért, hogy 115 ezerrel kevesebb autó járja a fővárosi utakat, emellett megduplázódjon a vasúti forgalom.

A stratégia parpíron is "kijelöli Budapest és a  fővárosi agglomeráció vasút- és HÉV-fejlesztésének rendszerszintű irányait és céljait, ideértve az  egységes elővárosi vasúthálózat fejlesztésének egymásra épülő lépéseit, az  egyes vonalak kapacitásának bővítéséhez és a  kínált szolgáltatás fejlesztéséhez szükséges intézkedéseket, amelyek révén a  Budapestet és vonzáskörzetét érintő vasúti és HÉV-közlekedést igénybe vevők száma  összességében megduplázható".

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Láttuk már jönni őket

A fejlesztések zöme ugyanakkor már nem csak, hogy jól ismert, de jó részük már előkészítés alatt áll, vagy egyenesen folyamatban van. Összefoglalva: a fejlesztések 11 vasúti és 4 hév vonalat érintenek, a fejpályaudvarokat és a Déli Körvasutat, valamint a külső körvasutat is. 

Új megállókat alakítanak ki, folytatódik a járműcsere és a forgalomirányítás fejlesztése is.

Természetesen a stratégia része a két csúcsprojekt: a szentendrei, illetve a csepeli és ráckevei hévek belváros alatti összekötésével tervezett ötös metró és a Déli pályaudvar - Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút megépítése.

Ezek mellett lényeges elem a Kelenföldi pályaudvar és Törökbálint között kapacitásbővítés, amely érinti a szombathelyi és győri vonatközlekedést is.

A stratégia megvalósítása a következő két évtizedben körülbelül háromezer milliárd forintba kerül majd, ám nagy részét uniós forrásból fedezik. 

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára közölte:  A húsz évre szóló terv első 1500 milliárd forintjára már garantált európai uniós forrás lesz 2027-ig.

Szólj hozzá!

Azzal fenyegette a sárvári gyámügyest a nő, hogy megöli

„Na te büdös k***a, ha te ezt megtetted, akkor nem fogok veled szépen beszélni!”

Tizenkét gyanúsítottja van már annak az ügynek, amiben letartóztatták a volt győri rendőrkapitányt

A volt kapitányon kívül egy másik gyanúsítottat is fogva tartanak, aki szintén fontos és magas rangú, nyugalmazott rendőr.

Szúnyogok: Győrben kiterjedt biológiai gyérítés egyelőre nem szükséges

A Győr-Szol Zrt. már megtette az előkészületeket a szúnyoggyérítési munkálatok megkezdéséhez.

Legyen egy szuper okosóra a legújabb kiegészítőd

Gondoltál már arra, hogy beszerezz egy páratlan okosórát? Ha eddig halogattad a döntést, akkor ezt most tekintsd egy jelnek és üdvözölj a gyűjteményedben egy efféle újdonságot. Nemcsak dekoratív kiegészítő, hanem számtalan előnnyel is bír.

Quentin Tarantino mégsem filmkritikusról forgatja utolsó filmjét

A rendező várhatóan tizedik filmje elkészítése után is folytatja a kreatív munkát. Korábban többször célzott rá, hogy minisorozatok és színdarabok rendezése is érdekli.

A performance marketing jelentősége a vállalkozások életében

Minden vállalkozás számára alapvető fontosságú, hogy folyamatosan, méghozzá profitábilisan termeljen új ügyfeleket, vásárlókat. A performance marketing elengedhetetlen a sikerhez, egy laikus számára azonban rengeteg nehézséget okozhat a fizetett hirdetések nyereséges menedzselése, éppen ezért sok esetben a legjobb döntés szakértőket segítségül hívni.

Ütötte, rúgta ismerősét egy körmendi férfi

Még a mobilját is földhöz vágta.

Milyen tényezőket vegyünk figyelembe, ha bútorkárpitot választunk?

A különféle anyagokkal bevont, párnázott bútorok esetében a kárpit színe, textúrája meghatározó jelentőségű az enteriőr stílusa, valamint a tartósság és a tisztíthatóság szempontjából, ezért a választásnál körültekintőnek kell lenni.

Azonnali hatállyal rúgta ki a Vas Népe az újságíróját, miután bejelentette, hogy civilként elindul képviselőnek

Tóth Judit Körmenden szerezne mandátumot. Frissítve a Vas Népe közleményével!

Sulyok Tamás jáki látogatása miatt komoly biztonsági intézkedésekre lehet számítani

A vasárnapi avatón ingyen lehet megtekinteni a templomot és templomkertet is.

Egy győzelemre az elődöntőtől a Falco

Lemosták a Honvédet a pályáról

Már a bíróságon is kamuzik Mirkóczki Ádám, Eger polgármestere

Nem csak adatokat nem adna ki, hanem tényleg nem ad ki.

Pedofil fotós is dolgozott a Little Miss Hungary gyermekszépségversenyen

A gyerekszépségverseny szervezője csalás miatt áll bíróság elé.

A szakember szerint nem indokolt a szúnyoggyérítés Győrben

Hiába jelentek meg a szúnyogok, az élő vizeinkben még nem kezdtek el növekedni a lárvák